۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۴۵۱۷۹۰
کارشناس مسائل مذهبی:

ایمان قوی انسان را از معاصی در خلوت باز می‌دارد

حجت الاسلام شمس با اشاره به آیه 105 سوره مائده، امام زمان(عج) را ناظر بر همه اعمال ما دانست و گفت: ما از ترس اعمال قانون جلوی دوربین پلیس خلاف نمی کنیم، اگر به وجود دوربینهای خداوند ایمان داشته باشیم هرگز از قانون خداوند متعال و مالک همه جهان هستی تخلف نمی کنیم، درجه بالای ایمان این است که در خلوت هم از معاصی دوری کنیم.
گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین شمس یکشنبه شب در مسجدالزهرا(س) اصفهان، با اشاره به آیه 105 سوره مبارکه توبه، گفت: هر کس در این دنیا هر عملی را که انجام دهد، خداوند، رسول خدا(ص) و مؤمنان آن اعمال را می بینند و از دید آنها دور نخواهد بود.

وی ادامه داد: در تفاسیر شیعه ذیل این آیه شریفه آمده که منظور از مؤمنان، 14 معصوم(ع) هستند، در زندگانی ائمه معصومین(ع) موارد متعددی نقل شده که نشان می دهد ایشان در موقعیتهای مختلف از وقوع اعمالی خبر داده اند که در حضور ایشان نبوده و در مکانهای دیگر صورت گرفته است.

کارشناس مسائل مذهبی ‏افزود: بنده آیه 105 سوره مائده را آیه دوربینهای خدا نامیده ام، هیچ چیز از اعمال ما از دید دوربینهای مخفی خدا دور نمی ماند، دوربینهای خدا هرگز خطا نمی کنند و افزون بر ضبط با دقت ظاهر اعمال ما، نیتهای ما را هم تشخیص می دهند، هیچ دوربین مداربسته ای به دقت دوربینهای خدا نیست، همچنین دوربینهای خدا در همه مکانها و همیشه در حال تصویربرداری هستند، اما دوربینهای پلیس در همه مکانها نیستند.

حجت الاسلام شمس بیان داشت: چگونه است که برای ترس از خلافی خودرو و بیم جریمه پلیس، از دوربینهای ترافیک نیروی انتظامی می ترسیم، اگر در مقابل دوربینهای ترافیک عمل خلاف قانونی مرتکب شویم از سوی پلیس مؤاخذه و اعمال قانون می شویم، اگر به وجود دوربینهای خداوند ایمان داشته باشیم هرگز از قانون خداوند متعال و مالک همه جهان هستی تخلف نمی کنیم.

وی اظهار داشت: امام زمان(عج) در جامعه حضور دارند و ناظر بر همه اعمال ما هستند، این مطلب را در قرآن و روایات می خوانیم و پای منبر علمای اسلام هم می شنویم و قبول هم داریم، همین قبول کردن سبب می شود تا در اکثر اوقات هم از انجام گناهان دوری کنیم و حتی نهی از منکر کنیم و دیگران را هم از گناه بازداریم.

کارشناس مسائل تصریح کرد: اما آن چیزی که برای مؤمنان هم مشکل است تقوا و دوری از گناهان در خلوت است، اگر در خلوت هم بتوانیم خودمان را حفظ کنیم و آلوده به معصیت نشویم، آن وقت است که به وجود دوربینهای خداوند در همه مکانها و زمانها ایمان داریم و مؤمن واقعی هستیم.

حجت الاسلام شمس گفت: نیروی ایمان قوی سبب می شود تا حتی در خلوت هم از معاصی به دور باشیم، یک درجه ایمان این تست که از ترس عذاب خداوند از گناهان دوری کنیم، اما مرتبه بالاتر تقوا آنجاست که تنها از ترس جریمه و مؤاخذه خداوند و ترس از جهنم از حرام الهی دوری نکنیم، بلکه برای نزدیکی و قرب به پروردگار عالم رعایت حدود الهی را بکنیم./202/869/ب1

ارسال نظرات