۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۵۱۸۹۶
عضو کنست صهیونیستی:

نتانیاهو برای مذاکرات سازش با فلسطینیان آمادگی ندارد

عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب اردوگاه صهیونیستی و وزیر به اصطلاح دادگستری پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نخست وزیر این رژیم به هیچ وجه آمادگی ازسرگیری مذاکرات سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین و دست زدن به اقداماتی که منجر به تحقق صلح و سازش شود را ندارد.
عضو کنست رژیم صهیونیستی


به گزارش خبرگزاری رسا، زیپی لیونی عضو کنست صهیونیستی در گفت وگو با شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: شرایط به هیچ وجه مهیای از سرگیری مذاکرات سازش و تلاش برای تحقق صلح و سازش نیست و نتانیاهو نیز تصمیمی برای این کار ندارد.

لیونی اظهار داشت که نتانیاهو تصمیم ندارد به دلیل پاره ای مسائل سیاسی داخلی با آمریکایی ها در خصوص مذاکرات سازش همکاری کند و با وجودی که از انجام پاره ای اقدامات در این راستا سخن می گوید به هیچ وجه قادر به اجرای این اقدامات نخواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی از مدت ها پیش به خاطر اصرار طرف صهیونیستی بر ادامه شهرک سازی و عدم آزادی گروه چهارم از اسرای فلسطینی متوقف شده است و به رغم تلاش های گسترده بین المللی تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته و مذاکرات همچنان بی نتیجه مانده است. زیپی لیونی قبلا مسوول تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان بود.

همچنین یک منبع آگاه به نقل از یک مسوول صهیونیستی گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تنها برای ارائه سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، یا دیدار با این رییس جمهوری این کشور و یا آن کشور و دیدار با «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا به این کشور سفر نکرده است، بلکه برای برگزاری نشست هایی با سران کشورهای عربی به نیویورک رفت.
 
این مقام صهیونیستی با توصیف دیدارهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سران کشورهای عربی در نیویورک به دیدارهای تاثیرگذار تصریح کرد: روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی روابطی استراتژیک است که ممکن نیست با مسئله فلسطین تحت تاثیر قرار گیرد.
 
این منبع آگاه خاطر نشان کرد: «بنیامین نتانیاهو» برنامه ای را برای دیدار محرمانه با سران کشورهای عربی تهیه کرده بود که در حقیقت تکمیل دیدارهای هیئت های این کشورها با هیئت های صهیونیستی در دوره های اخیر بود.
 
به گفته این منبع، دیدارهای جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در نیویورک کاملا محرمانه برگزار شد که از پیشرفت در روابط میان این رژیم با کشورهای عربی و در رأس آن کشور وهابی عربستان حکایت دارد./982/ب
101/د

 

ارسال نظرات