۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۴۵۲۶۴۸
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

شناخت شخصیت اولیای الهی راه جلوگیری از گناه

حجت‌الاسلام واعظ شهیدی گفت: در احادیث فراوانی آمده است که هیچ گناهی را کوچک نشمارید زیرا ممکن است گناهی نزد ما کوچک باشد اما نزد خداوند گناهی بس عظیم محسوب شود و عذاب سختی در پی داشته باشد.
حجت الاسلام واعظ شهیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در حرم مطهر رضوی به تفسیر سوره انسان پرداخت و ضمن اشاره به رحمان و رحیم بودن خداوند اظهار داشت: خداوند بسیار مهربان است و گناه بندگان را می‌بخشد اما از طرف دیگر بسیار سختگیر است و از ذره‌ای گناه و کوتاهی نیز نمی‌گذرد و بسیار حسابگر است.

وی افزود: در احادیث فراوانی آمده است که هیچ گناهی را کوچک نشمارید زیرا ممکن است گناهی نزد ما کوچک باشد اما نزد خداوند تبارک و تعالی گناهی بس عظیم محسوب گردد و عذاب سختی در پی داشته باشد.

حجت‌الاسلام واعظ شهیدی در ادامه به حدیثی اشاره کرد که در آن لقمان به فرزندش نصیحت نمود و گفت: لقمان به پسرش می‌گوید؛ طوری از خداوند در هراس باش که اگر حسنات و نیکی‌های جن و إنس را تو به تنهایی انجام دادی باز هم هراس تو از بین نرود. همچنین آنقدر به رحمت خدا امیدوار باش که اگر گناه تمام جن و إنس را مرتکب شدی باز هم از رحمت خداوند نا امید نشوی.

وی در ادامه افزود: ما باید به گونه‌ای زندگی کنیم که در تمام لحظات آن در چنین حالتی باشیم و بین ترس و امید به سر بریم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که عصرهای پنج شنبه زمانی است که انسان به یاد درگذشتگان و اموات می‌افتد، تصریح کرد: شایسته است انسان در تمام طول زندگی به فکر مرگ و عالم قیامت باشد و تلاش کند به شکلی زندگی کند که آخرت خوب و نیکویی در انتظار او باشد.  

هر چه معرفت ما به خدا و اولیاء خدا بیشتر باشد در اعمال و رفتار خود بیشتر دقت می‌کنیم و هر چه این معرفت کمتر باشد در دنیا بیشتر فرو می‌رویم و خطا و گناه بیشتری مرتکب می‌شویم. 862/پ203/س

ارسال نظرات