۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۵۲۶۹۶
امام جمعه بیرجند:

استکبار جهانی درصدد گرفتن فرهنگ حسینی از جامعه است

امام جمعه بیرجند گفت: مراسمات ماه محرم باید با عزت، با عظمت و باشکوه برگزار شود، باید فرهنگ حسینی را در جامعه احیاء کنیم چرا که استکبار در تلاش است روح حسینی و فرهنگ حسینی را از ما بگیرد.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: روحانیان و معلمان و  تمام کسانی که می‌خواهد جامعه اسلامی را جلو ببرند نباید تنها به یک سری اطلاعات بسنده کرده بلکه باید به رسالت خود به خوبی عمل کنند.

وی معلمان را مربیان و پدر و مادر دوم انسان برشمرد و گفت: معلمان در صورتی دلسوز هستند که در رشد فرزندان و به کمال رساندن آن‌‌ها تلاش کرده و بتوانند انسان تربیت کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دانشگاهیان، مربیان، حوزویان و معلمان باید آگاهی‌های جامعه را به سمت حکمت و به سمتی که در رفتار جامعه زیبایی‌ها ترویج پیدا کند ببرند، افزود: تیزهوش بودن فرزندان هم تهدید و هم فرصت است، اگر معلمان و مربیان جامعه از این توانایی استفاده کنند می‌توانند فرد را به انسان فرهیخته تبدیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: ما امروزه هزینه‌هایی را انجام می‌دهیم چرا که رفتار ما هزینه‌دار شده است، ما باید رفتارهای  جوانان خود را به سمت حکیمانه بودن و بر اساس حکمت پیش ببریم.

وی ادامه داد:  جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده انقلاب است، انقلاب باید وجود داشته باشد برای اینکه در جامعه تحول ایجاد می کند.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: مسؤولان، دانشگاهیان، معلمان و مربیان در جامعه گاهی نخبه‌کشی می‌کنند و به رفتارهای نخبگان خود توجهی نمی‌کنیم، این نخبگان استعداد خدایی دارند و باید با رفتار و آموزش خوب این نخبگان را پرورش داد، ما نخبگان را پرورش می‌دهیم اما آن‌ها به مکان‌های دیگری می‌روند و استعدادهای خود را بروز می‌دهند چرا که به نخبگان در این کشور توجه نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی به روز جهانی دریانوردی اشاره پو اظهار کرد: نیروهای مسلح و از جمله نیروهای دریایی باید در دنیا نفوذ داشته باشند و فرهنگ این جامعه را به سایر نقاط انتقال دهند.

وی همچنین به روز جهانی سالمندان اشاره کرد و افزود: جامعه‌ای که به سالمندان خود بها ندهد نشان از ضعف آن جامعه دارد، باید به سالمندان توجه شود و گاهی به خانه سالمندان برویم و با آن‌ها ارتباط داشته باشیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به هفته نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی با اقتدار در جهت حفظ این نظام تلاش می‌کند و نظم را در جامعه برقرار می‌کنند، نیروی انتظامی نیروی سکولار نیست بلکه نیروی انتظامی مدافع خون شهیدان است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی عنوان کرد: نیروی انتظامی سمبل رعایت قانون و نظم در جامعه است و به حقوق شهروندان توجه ویژه‌ای دارند، ما به نیروی انتظامی و هوشمند افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه در شرایط حساسی قرار دارد، بیان کرد: استکبار جهانی تنها ثروت، حکومت و زورگویی را می‌فهمند و بد عهدی‌های خود در دنیا ادامه می‌دهند و از اینکه رئیس جمهور ایران از بد عهدی‌های آمریکا و استکبار گلایه کرد تشکر می‌کنیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر عدم حضور در انتخابات، گفت: این دستور مقام معظم رهبری حکیمانه بود و رهبر باید جامعه خود را حفظ کند و جلوی بعضی‌ها که قصد دارند در انقلاب خیز بردارند را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه عرصه خدمت در نظام فراوان است، بیان داشت: اطاعت از ولی فقیه نشان از شخصیت دارد، نظام اسلامی که بخواهد زمینه را برای حاکمیت امام زمان(عج) فراهم کند باید مطیع ولی امر خود باشد چرا که ولایت فقیه توطئه‌ها و دشمنان را از همه بهتر می‌شناسد.

وی به روز آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: نیروهای آتش‌نشانی باید امنیت در ساختمان‌ها را برقرار کنند و افرادی که اقدام به ساخت ساختما‌ن می‌کنند باید امکانات اولیه را فراهم کنند تا بتوانیم شهری امنی داشته باشیم.

امام جمعه بیرجند در پایان به ایام ماه محرم اشاره و تصریح کرد: مراسمات ماه محرم باید با عزت، با عظمت و باشکوه برگزار شود، باید فرهنگ حسینی را در جامعه احیاء کنیم چرا که استکبار در تلاش است روح حسینی و فرهنگ حسینی را از ما بگیرد./880/پ201/ج1

ارسال نظرات