۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۷۲۹
امام جمعه موقت اهواز:

شناخت امام حسین ضامن بقای انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه علت وقوع انقلاب اعتقاد به امام حسین(ع) و مکتب ایشان است، گفت: با شناخت و اعتقاد به مکتب و راه آن حضرت، انقلاب اسلامی حفظ خواهد شد و این اعتقاد سرمایه بزرگ ماست که در انقلاب اسلامی تبلور دارد.
حجت الاسلام حاجتي، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: ملاک تشخیص افراد باتقوا دفاع از معروفات و مخالفت با منکرات است که فعالیت های راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شود و آنها مجریان احکام اسلامی هستند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه شعار علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل سعود نهی از منکر است، ابراز داشت: امام صادق(ع) بزرگترین منکر را انکار حق اهل بیت(ع) در ولایت و خلافت بر کره زمین برشمردند و شعار مرگ بر آمریکا بزرگترین نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به اینکه آمریکایی ها گوش شنوایی ندارند، اظهار داشت: شعار مرگ بر آمریکا سیلی محکمی بر گوش آنها است و امام حسین(ع)، مظهر امربه معروف و نهی از منکر هستند که هدف قیام خود را همین مورد بیان کردند و نام و راه آن حضرت(ع) با تحولات و دگرگونی ها گره خورده است.

وی خاطرنشان کرد: هزاران گروه با حمایت دشمنان در فضای مجازی به مقدسات ما حمله می کنند چرا که از امام حسین(ع) و مکتب ایشان ضربه خوردند و شناخت ایشان بسیار ضروری است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب پیش از برجام درباره هوشیاری، بدعهدی و فریبکاری آمریکایی ها گفت: ایشان عدم حضور با دستان خالی را در مذاکرات خواستار شدند که متأسفانه خیلی ها به این فرمایشات توجه نکرده و خوابی عمیق و سنگین دارند و در دیدار با ائمه جماعات مساجد تهران بیان کردند که مدعیان قدرت جهانی در منطقه غرب آسیا زمین گیر شده‌ند و همه تحلیل گران غربی دلیل آن را رهبرمعظم انقلاب، سیاست ها و سربازان و سرداران ایرانی دانستند در حالی که مقام معظم رهبری عامل زمین گیر شدن را انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه علت وقوع انقلاب اعتقاد به امام حسین(ع) و مکتب ایشان است، افزود: با شناخت و اعتقاد به مکتب و راه آن حضرت، انقلاب اسلامی حفظ خواهد شد و این اعتقاد سرمایه بزرگ ماست که در انقلاب اسلامی تبلور دارد.

وی اظهار داشت: بعضی شیاطین خبیث به سراغ انسان های ساده دل آمده و به لباس مشکی کردن آنها بر تن ایراد می گیرند، در حالی که پیراهن مشکی عزا در ماه محرم به معنی زیر بیرق و همراه حسین(ع) بودن است و اشک‌ های عزاداران اشک اتصال به راه امام حسین(ع) است که مردم در انقلاب 57 فریاد «خون حسین می‌جوشد، خمینی می‌خروشد» را سر می دادند.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: بزرگترین راهپیمایی ها علیه رژیم پهلوی در محرم و صفر صورت گرفت که کمر این رژیم را شکاند و از این حیث امام راحل(ره) محرم و صفر را ماه نشاط انقلابی گری با پیراهن سیاه دانستند و این ماه ها در حقیقت، ماه عزای دشمن است چرا که ما را راه رونده در مسیر امام حسین(ع) می بیند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با اشاره به سخن امام راحل(ره) مبنی بر اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته اند، گفت: قدرت بی نظیر جنگ نرم جمهوری اسلامی در دفاع مقدس، دشمن را زمین گیر کرد و در این زمینه در وصیت نامه هر کدام از شهدا نام امام حسین(ع) چهار بار تکرار شده است.

وی به برقراری کنفرانسی با نام هویت سیاسی شیعه در تل آویو به سال 1362 با حضور بسیاری از جاسوسان و کارشناسان غرب اشاره کرد و اظهار داشت: آنها انقلاب اسلامی را خطری بسیار بزرگ برای صهیونیسم دانستند و منشأ آن را حسین(ع) و اعتقاد به خون و راه ایشان دانستند که ملت ایران با آن قیام و با اعتقاد به امام زمان(عج) انقلاب خود را حفظ خواهند کرد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه در 9دی دست امام حسین(ع) فتنه و فتنه گران را خاموش کرد، افزود: فتنه گران با نام یاری امام خمینی(ره) پیشقدم شدند تا نیش سمی خود را به انقلاب اسلامی وارد کنند اما خداوند این نیش را بر سر آنها زد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با بیان اینکه حسین(ع) کلید رمز انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) است، گفت: علت وقوع و بقا انقلاب اسلامی، امام حسین(ع) و راه ایشان است و از این حیث باید راه و مکتبشان را بشناسیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه امام حسین(ع) موجی جهانی را به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: یک قطره از آن راهپیمایی بیش از 25 میلیون نفری در اربعین حسینی است که به برکت فعالیت های نیروهای نظامی و مرزبانان هیچگونه نگرانی از بابت مرزها وجود ندارد و در این زمینه از زوار خواهشمندیم جهت تردد از مرز در اربعین حسینی ویزا به همراه داشته باشند./9456/پ201/ج1

ارسال نظرات