۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۵۲۷۷۶
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

طرح بصیرت عاشورایی در 300 بقعه متبرکه مازندران برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت: طرح بصیرت عاشورایی با برنامه های مختلف فرهنگی مذهبی در سطح 300 بقعه متبرکه استان مازندران صورت می گیرد که تلاش می کنیم برنامه های ارزشمند و شایسته ای برگزار شود.
مدیرکل اوقاف مازندران

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم برگزار می شود که ضرورت دارد در ترویج فرهنگ عاشورایی کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: طرح بصیرت عاشورایی با برنامه های مختلف فرهنگی مذهبی در سطح 300 بقعه متبرکه استان مازندران صورت می گیرد که تلاش می کنیم برنامه های ارزشمند و شایسته ای برگزار شود.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که تبیین معارف حسینی امری مهم و اساسی است، گفت: ضرورت دارد از این ایام گرانقدر و ارزشمند در راستای تقویت معرفت دینی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حدود 350 طلبه بومی و اعزامی از شهر مقدس قم در برنامه های امامزادگان و بقاع متبرکه استان حضور و مشارکت دارند که از این ظرفیت ارزنده استفاده می کنیم.

حجت الاسلام علیزاده حضور طلاب و مبلغان دینی را بسیار اثربخش دانست و تصریح کرد: این عزیزان می توانند از فرصتهای موجود در راستای تبیین بصیرت عاشورایی تلاش کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبرداد و تصریح کرد: خیمه های معرفت شامل غرفه های متعدد مشاوره، همه واقف باشیم و دیگر فعالیتها برپا می شود.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: روز دوم ماه محرم نیز شعار لبیک یاحسین در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه صورت می گیرد که باید تلاشهای شایسته ای را در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی صورت دهیم.

وی بیان داشت: تبیین ابعاد حماسه عاشورایی سرور و سالار شهیدان از اهمیت ویژه و بسزایی برخوردار است که باید اهتمام ارزنده ای در این مسیر وجود داشته باشد تا بتوانیم توفیقات خوبی داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار داشت: ضرورت دارد اهداف والای سرور و سالار شهیدان را برای آحاد مردم تبیین کنیم و روشنگری پیرامون ابعاد حماسه حسینی صورت گیرد.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: تبیین بصیرت عاشورایی از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید مردم با معارف والای امام حسین(ع) آشنایی لازم را پیدا کنند.

وی ادامه داد: ماه های محرم و صفر فرصت خوبی برای گسترش فرهنگ دینی در میان آحاد مردم است که می توانیم سبک زندگی دینی اهل بیت معصومین(ع) و سرور و سالار شهیدان را در جامعه ترویج دهیم./1314/302ب2

ارسال نظرات