۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۵۲۸۳۲
جانشین قرارگاه راهیان نور دانش آموزی کشور خبرداد؛

آغاز مانور بزرگ اعزام دانش آموزی راهیان نور در کشور

کفاش با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از اردوی راهیان نور گفت: اعزام دانش آموزان در سال گذشته از مرز 700 هزار نفر گذشت و به همین دلیل قرارگاهی با عنوان قرارگاه راهیان نور دانش آموزی کشور از طرف سپاه پاسداران، سازمان بسیج و وزارت آموزش و پرورش تأسیس شد.
کفاش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه راهیان نور دانش آموزی کشور به همراه جانشین و جمعی از اعضای این قرار گاه ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حمیدرضا کفاش در این دیدار اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش، سازمان بسیج مستضعفین و ستاد مرکزی راهیان نور زمینه خوبی را برای بازدید گروهی دانش آموزان از جبهه های حق علیه باطل ایجاد کرده اند و در سالهای اخیر نیز رشد خوبی داشته است.

جانشین قرارگاه راهیان نور دانش آموزی کشور با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از اردوی راهیان نور ادامه داد: میزان استقبال از این اردو تا جایی بود که در سال گذشته از مرز 700 هزار نفر گذشت و به همین دلیل قرارگاهی با عنوان قرارگاه راهیان نور دانش آموزی کشور از طرف سپاه پاسداران، سازمان بسیج و وزارت آموزش و پرورش تأسیس شد و در استان ها نیز نمایندگی دارد.

اردوی دانش آموزی راهیان نور تا به حال حادثه ای نداشته است

وی ادامه داد: اردوی دانش آموزی راهیان نور به لحاظ امنیت سفر تا به حال حادثه ای نداشته است و برای این افراد در طول مسیر یک روحانی قرار داده شده که مسائل اخلاقی و احکام را آموزش می دهد و راویانی نیز از طرف بسیج هم در بین مسیر و هم در مناطق حضور دارند که وظیفه روایتگری جبهه و جنگ را برعهده دارند.

کفاش با بیان این که مدیر، معلم و مربی مدرسه در این اردو دانش آموزان را همراهی می کنند، ابراز داشت: تمام تلاش صورت می گیرد تا با نظم خوب بهره برداری بهتری از این مسأله صورت بگیرد همچنانکه در سالهای گذشته همکاران ما در یادمان های پنج استان کشور برنامه های خوبی داشته اند و خوشبختانه با توجه به دقت و امنیتی که برای این سفر در نظر گرفته شده است، خانواده ها نیز استقبال خوبی کرده  اند و بخشی از هزینه های این سفر را نیز برعهده گرفته اند، چراکه تأثیر آن را دیده اند.

وی افزود: این حرکت بزرگ برکات تربیتی زیادی دارد و یقینا در پرورش دانش آموزان و روحیات آنها مؤثر است و آداب و توصیه ها در این سفر  و رزم های شبانه می تواند از آنها یک مبلغ برای دفاع از ارزش های دینی بسازد.

اعزام نخستین کاروان با هزار نفر امروز از قم

جانشین قرارگاه راهیان نور دانش آموزی کشور با بیان این که مانور بزرگ آغاز اعزام دانش آموزی راهیان نور در کشور  امروز برگزار شد، عنوان کرد: شهر قم به عنوان میزبان این مانور انتخاب شد و  از استان های اطراف امروز نخستین کاروان با حضور هزار نفر  بعد از زیارت حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بازدید از بیت امام راحل به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام می شوند.

وی ادامه داد: البته کاروان های دانش آموزی و رنگ بوی دیگری دارد و جمعی بودن و سن مناسب آنها ظرفیت معنوی خوبی را ایجاد می کند؛ امسال نیز بخشی از یادمان عملیات بیت الملل افتتاح می شود و دختران و پسران جدا از هم و با رعایت دقیق مسائل شرعی به این مناطق اعزام می شوند./1330/پ202/ی

ارسال نظرات