۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۵۲۸۹۳

گفت‌وگو درباره اسلام در کلیساهای آمریکا

کلیساهای شهر «شربورن» در ایالت ماساچوست آمریکا، روز چهارشنبه، ۱۳ مهرماه میزبان برنامه «گفت‌وگو درباره اسلام» با هدف معرفی اسلام و تحکیم روابط با مسلمانان خواهند بود.
نشست بین ادیان در کلیسا آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، «ریو جان هودسن»، کشیش یکی از کلیساهای آمریکا در مورد نشستهای بین ادیان در کلیساهای آمریکا گفت: این برنامه فرصتی برای همه مسیحیان برای افزایش شناخت در مورد اسلام و ارتقای روابط با مسلمانان است.

وی گفت: ما به فرصت‌های بیشتری برای این نوع تعامل و آموزش نیاز داریم، به‌ویژه این روزها که اظهارات اسلام‌ستیزانه بسیار بازار گرمی دارند.

هودسن افزود: ما اغلب در یادگیری اصول و عقاید اسلامی کوتاهی کرده‌ایم و بدتر اینکه به رسانه‌ها اجازه داده‌ایم، اسلام را برای ما به غلط تعریف کنند.

وی اظهار کرد: این برنامه فرصتی ایجاد خواهد کرد تا مسیحیان حقیقت اسلام را فراتر از تصورات کلیشه‌ای غلط بشناسند.

به گزارش ایکنا، این برنامه با مدیریت شاهین اختر از اعضای مرکز اسلامی بوستون و با حمایت سه کلیسای شربورن اجرا خواهد شد و شرکت عموم در آن آزاد است.

گفتنی است، با افزایش موج اسلام‌هراسی در کشورهای غربی از جمله آمریکا، جوامع اسلامی این کشورها در اقدامی خودجوش سعی در مقابله نرم با این پدیده شوم کرده‌اند و برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند تا مردم با چهره واقعی اسلام آشنا شوند، نه آن چهره‌ای که رسانه‌ها و برخی دولتمردان غربی در پی نمایش آن هستند./847/ب102/د

ارسال نظرات