۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۴۵۳۱۳۵
مديرکل تبليغات اسلامي مازندران:

بدعت و خرافه سبب جلوگيري از انتقال مناسب فرهنگ عاشورا مي‏‌شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اين‌که خرافات و بدعت‌ها سبب جلوگيري از انتقال مناسب فرهنگ عاشورايي مي‏‌شود، گفت: بدعت‌ها و خرافات با فلسفه قيام منافات دارد به همین دلیل باید هوشیار باشیم تا خرافات در عزاداری ها نفوذ نکند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در همايش طلايه‌داران امر به معروف پليس و همياران محرم مازندران با اشاره به اين‌که مهم‌ترين اقدامي که در جريان کربلا در برنامه کاري بود حفظ و احيای دين اسلام بود، اظهار داشت: اصل محرم براي ايجاد امر به معروف و نهي از منکر است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که محرم بزرگ‌ترين معروف است و بايد مواظب دين بود تا اين معروف سبب آسيب نشود، خاطرنشان کرد: توجه به امر به معروف و نهي از منکر بايد در کل جامعه نهادينه شود و بايد تلاش کنيم که مراسم محرم به خوبي و به صورت کاملا اسلامي به نسل بعدي واگذار شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این‌که فرهنگ عاشورا را باید آن گونه که هست به مردم شناخت اضافه کرد: عزاداری امام حسین(ع) باقمه زنی و رقص علامت‌ها مطابقت ندارد و مسؤولان هیات ها باید مانع از ورود این خرافه ها به مراسم سوگواری محرم شوند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با بیان این که عزاداری واقعی امام حسین‌(ع) باید افزون بر گریه برای این امام بزرگوار در جهت تداوم راه، اندیشه، فرهنگ و زنده نگه داشتن این فرهنگ باشد، خاطرنشان کرد: باید در کنار اشک ریختن برای سالار شهیدان، معرفت حسینی را نیز در خود تقویت کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین‌(ع) است، اظهار داشت: هر موضوعی که ما را از یک عزادار واقعی بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیک تر خواهد کرد.

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران با اشاره به این که مبارزه با ظلم و استکبار يکي از معروف‌هاي که بايد به آن بيش از  بيش توجه کرد و اين موضوع بايد مورد توجه آمران به معروف و نهي از منکر قرار گيرد، بيان کرد: يکي از مسائل دعوت به معروف، کمک به مستمندان است که اين موضوع در سطح جامعه نهادينه شود.

حجت الاسلام شکریان با بيان اين‌که تذکر لساني همراه با احترام کامل باشد، افزود: نوع برخورد مناسب در تذکر لساني بسيار اثرگذار است.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با تأکید بر اين‌که جلوگيري از بدعت‌ها و خرافات در مراسم عزاداري بسيار ضروري است، گفت: انجام اقدامات فرهنگي براي مقابله با بدعت‌هاي نامناسب در دستور کار قرار گيرد.

استاد حوزه علميه مازندران با بیان این که با در نظر گرفتن هدف قيام امام حسين(ع) که امر به معروف و نهي از منکر است، بايد تلاش کنيم که جامعه از انحطاط نجات دهيم، تصریح کرد: تحقق صحیح امر به معروف و نهی از منکر موجب تضمین سلامت جامعه دینی می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اين‌که خرافات و بدعت‌ها سبب جلوگيري از انتقال مناسب فرهنگ عاشورايي مي‏‌شود، گفت: بدعت‌ها و خرافات با فلسفه قيام منافات دارد به همین دلیل باید هوشیار باشیم تا خرافات در عزاداری ها نفوذ نکند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که بهترين آمران به معروف و ناهيان منکر شهدا بودند، ادامه داد: بايد درس اخلاص ايثار، ايستادگي از خودگذشتگي را از شهدا آموخت.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با اشاره به اين‌که اقتدار امام حسين(ع) در تبليغ و ترويج فرهنگ عاشورايي بايد به خوبي به مردم تبيين شود، گفت: هدف امام حسين(ع) احياء اسلام واقعي بود و اين موضوع بايد به صورت جدي برجسته شود./202/950/ب1

ارسال نظرات