۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۵۳۳۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

ولایت عمود خیمه اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از ولایت به عنوان عمود خیمه اسلام نام برد و گفت: افرادی که وارد مجالس می‌شوند باید از جایگاه ولایت برخوردار باشند و مساجد، منبر و هیأت‌ها باید خیمه ولایت باشند.
حجت الاسلام لطفیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عصر امروز در مراسم شور حسینی که در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: این مراسمات برگرفته از عقاید اسلامی است و تمام افراد در این مراسمات دل‌ها را متوجه به بهترین‌های هستی می‌‌کنند.

وی با بیان اینکه مجلسی که در آن ذکر ائمه اطهار(ع) برده شود عبادت است، گفت: مجلسی که در آن ذکر ائمه اطهار برده شود در بین تمام مجالس یادبودی که گرفته می‌شود از جایگاه ممتاز و ویژه برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گریه بر ائمه اطهار(ع) در تمام مجالس را آغاز راه برشمرد و افزود: گریه بر امام حسین(ع) بایذ در وجود انسان آثار تطهیر را نمایان کند، برای رسیدن به مقام محمود که در فرازی از زیارت عاشورا از آن نام برده می‌شود حضور در این مجالس و گریه بر ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه بعد از تطهیر، تصدیق، بصیرت و حیات طیبه مقام محمود وجود دارد، تصریح کرد: امام زمان(عج) خطاب به امام حسین(ع) می‌فرمایند من شهادت می‌دهم شما بنده خدا، پیرو رسول خدا و حرف شنوی از رسول خدا دارید.

وی ادامه داد: تمام افرادی که در مجالس ائمه اطهار(ع) شرکت می‌کنند باید ابتدا خدا محور و سپس پیرو رسول خدا و حرف شنوی از رسول خدا داشته باشند، ولایت محوری یکی از ضروریت‌های جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از ولایت به عنوان عمود خیمه اسلام نام برد و خاطرنشان کرد: افرادی که وارد مجالس می‌شوند باید از جایگاه ولایت برخوردار باشند و مساجد، منبر و هیئأت‌ها باید خیمه ولایت باشند.

حجت الاسلام لطفیان اظهار کرد: کسی که وارد هیأتی می‌شود باید موضعی آشکار در برابر ظلم داشته باشد، موضعی که امروزه انقلاب اسلامی در کشورهای لبنان، سوریه و عراق و سایر جبهه‌های مقاومت دارد و امروز به برکت مقام معظم رهبری در برابر ظلم سینه سپر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار، آمریکا و اسرائیل همان موضع امام حسین(ع) است، گفت: مقام معظم رهبری به عنوان جانشین خاندان اهل بیت این مسیرها را با صلابت طی می‌کند و همه ما نیز وظیفه پیروی از ولایت فقیه را داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: رحمتی که امروز از نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم به سراسر عالم پراکنده می‌شود به دلیل وجود مبارک امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام لطفیان امربه معروف و نهی از منکر در جامعه از مهم‌ترین مسائل روز این نظام دانست و عنوان کرد: امربه معروف و نهی از منکر در نظام سبب استقلال و تثبیت می‌شود و امروز نباید بحث منکرستیزی که در راس آن منکر استکبار قرار دارد فراموش شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند هیأت‌های مذهبی مراکز نیکوکاری در برابر آسیب‌دیدگان اجتماعی باشد، بیان داشت: بحث آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است بنابراین هیأت‌ها باید در برابر کاهش  آسیب‌های اجتماعی پیشگام باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: بحث فساد و فحشا در استان کم است اما باید هیأت‌های استان در مقابل فسادها و فحشای کمی که در این استان است برنامه‌ریزی کنند تا این فسادها برچیده شوند.

حجت الاسلام لطفیان تصریح کرد: باید در حواشی شهرها مساجد و هیأت‌ها تقویت شود تا جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گرفته شود./880/201/ب3

ارسال نظرات