۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۵۴۵۲۴
آیت الله مجتهد شبستری:

برخورد مناسب با ارباب رجوع در ادارات و نهادها تقویت کننده نظام اسلامی است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کارکنان دولتی باید در برخورد با مردم بسیار با متانت و مهربانی برخورد کنند، گفت: لحن آرام و متین کارکنان با مراجعه کنندگان مانع بدبینی مردم نسبت به نظام می شود.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در همایش رؤسا و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه های اجرایی استان، با بیان اینکه بعد از گذشت ۳۷ سال زمان رواج فریضه امر به معروف است، اظهار داشت: امر به معروف یک فریضه مهم و اساسی است.

وی با اشاره به تصویب قانون اخیر آمران به معروف و ناهیان از منکر، ابراز داشت: باید سازمان امر به معروف و نهی از منکر به وزارتخانه تبدیل شود تا بتوان به طور جدی وارد عمل به امر به معروف و نهی از منکر شد، با تبدیل سازمان به وزارتخانه شاهد توجه بیشتر و عمل قابل توجهی نسبت به این فریضه خواهیم بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید در تمام ادارات، سازمانها و مراکز دانشگاهی کسانی آمر به معروف و ناهی از منکر باشند، تصریح کرد:‌ در ادارات لازم است زنان محجبه در ادارات مورد تشویق قرار گیرند، آن کسانی که با پوشش نامتعارف و نامناسب در ادارات حضور پیدا می کنند توبیخ و یا حتی در صورت، تکرار انفصال از خدمت شوند.

وی رضایتمندی مردم در مراجعه با ادارات را عامل تقویت و تداوم نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد، باید میزان رضایتمندی ارباب رجوع در ادارات مورد سنجش قرار گیرد تا میزان رضایت مردم مشخص شود، که اگر موفق به جلب رضایت مردم شویم منجر به حفظ نظام خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تسریع رسیدگی به امور آرباب و رجوع ادارات، اظهار داشت: نباید مراجعه کنندگان به ادارات برای انجام کار اداری روزها معطل شوند و کار مردم به طول انجامد در حالی که می توان کار ارباب رجوع را در کوتاه ترین زمان به اتمام رساند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و پرهیز ار تبلیغات زودهنگام در استانها و شهرها، گفت: عملکرد دولت و جلب رضایت مردم، کاهش تورم و بیکاری و حل مشکلات مردم خود تبلیغی عملی برای دولت است، بهترین تبلیغ در حقیقت عملکرد صحیح و نتیجه مطلوبی است که مردم از دولت مشاهده می کنند.

ریس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه کارکنان دولتی باید در برخورد با مردم بسیار با متانت و مهربانی برخورد کنند، خاطرنشان کرد: حتی اگر مراجعه کننده ای درخواست خلاف قانون داشت با لحن ملایم و برخورد خوب نسبت به توجیه فرد اقدام کند، لحن آرام و متین کارکنان با مراجعه کنندگان مانع بدبینی مردم نسبت به نظام می شود./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات