۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۵۴۵۷۰
عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی:

فعالیت تبلیغی طلاب باید در فضای مجازی توسعه یابد

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه مساله تبلیغ در هر زمانی اقتضائات خاص خودش را دارد، گفت: تبلیغ در فضای مجازی به موازات تبلیغ گفتاری و نوشتاری در عرصه رسانه و مطبوعات و نشر آثار فاخر علمی، باید فعال شود.
محمدجواد نوروزی

حجت الاسلام محمد جواد نوروزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه اظهار داشت: تاکید رهبر انقلاب روی «تدوین طرح تحول حوزه» در راستای این نکته می‌تواند باشد که ما معتقدیم که حوزه علمیه قم پشتوانه نظام اسلامی و در واقع خاستگاه انقلاب قم و حوزه علمیه بوده است؛ بنابراین لازمه استمرار استحکام بخش انقلاب اسلامی می‌طلبد که حوزه به لحاظ تئوریک پیشتاز حرکت و جهت نظام اسلامی باشد.

 عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: قاعدتاً رسیدن به این هدف مستلزم این است که حوزه پویاتر از گذشته عمل کند و قاعدتاً به سمت این نقطه حرکت کند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب امروز فضای مجازی در دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: اهمیت آن به اندازه ای است که رهبر انقلاب بر این نکته تاکید داشتند که اگر این مسئولیت، مدیریت کلان و رهبری نظام را بر عهده نداشتند، مسئولیت سامان دهی فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتند، یک چنین تعبیری حاکی از اهمیت فضای مجازی است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه در دنیای امروز فضای مجازی است که افکار عمومی را شکل می‌بخشد و جهت می‌دهد، افزود: این فضای مجازی است که ذهنیت‌ها را سمت و سو می‌بخشد طبیعتاً این فضای بسیار گسترده که در عرصه داخل و خارج وجود دارد اگر توسط نیروهای متدین مذهبی به ویژه حوزه علمیه که رسالتش تبلیغ هست پر نشود توسط دیگران پر خواهد شد.

 وی تصریح کرد: بدیهی است که یکی از رسالت‌های بسیار مهم حوزه های علمیه بر اساس مبانی دینی و آموزه های قرآنی «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ» است، تبلیغ در واقع آن رسالت الهی و شأنی است که در زمان حضور پیامبران و ائمه اطهار(ع)  بر عهده داشتند.

حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: این مساله در هر زمانی اقتضائات خاص خودش را دارد، زمانی منبر و امثال اینها بود، امروز نمی‌خواهیم بگوییم که آن نکات نباشد نه فضا گسترده شده است و قاعدتاً به موازات تبلیغ گفتاری و تبلیغ نوشتاری در عرصه رسانه و مطبوعات و نشر آثار فاخر علمی باید در فضای مجازی فعال شد.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: یکی از ویژگی فضای مجازی این است که تکه غذاهای فرهنگی و فکری ساندویچی است و قاعدتاً بسیاری از افراد جامعه ما و جوامع دیگر دنبال غذاهای ساندویچی فکری هستند و این بستر در فضای مجازی مهیا است؛ بنابراین رسالت حوزه علمیه این است که به این مهم با اهتمام ویژه بپردازد و اگر بناست تربیت نیرو صورت بگیرد به این عرصه هم توجه ویژه شود./875/ت302/ی

ارسال نظرات