۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۵۴۶۰۴

شیعیان شهر کالگاری کانادا راهپیمایی صلح برگزارکردند

شیعیان شهر کالگاری کانادا در اعتراض به نصب پوسترهای اسلام هراسانه در دانشگاه این شهر روز گذشته راهپیمایی صلح برگزار کردند.
پوسترهای اسلام هراسانه در دانشگاه کالگاری کانادا و اعتراض دانشگاهیان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری cbc کانادا، انجمن حسینی شهر کالگاری کانادا، یکی از سازمان های متعلق به شیعیان این شهر روز یکشنبه و در اعتراض به نصب پوسترهای اسلام هراسانه در دانشگاه کالگاری یک راهپیمایی صلح برگزار کرد.

ریاض خواجه، سخنگوی انجمن حسینی شهر کالگاری اعلام کرده بود که این راهپیمایی بر ضد تروریسم و به طرفداری از اتحاد برگزار و محکوم کردن اقدامات اسلام هراسانه صورت گرفته در دانشگاه شهر یکی از اهداف برگزاری چنین برنامه ای است.

صبح روز سه شنبه هفته گذشته حدود 40 پوستر در دانشگاه کالگاری کانادا یافت شد که مردانی ریش دار را در حال فریاد کشیدن نشان می داد و جملاتی علیه قانون شریعت و ختنه مردان در آنها درج شده بود.

در برخی از پوسترها نیز نوشته شده بود که مسلمانان "باید روش وحشیانه خود را در جایی که به آن تعلق دارند ادامه دهند" و در برخی دیگر نیز لینک صفحاتی از فیس بوک قرار داشت که به مقامات کانادایی توصیه شده بود حضور اسلام در این کشور ممنوع شود. 

پروفسور موشق آساتریان در این ارتباط می گوید که این حادثه بخشی از یک الگوی گسترده تر در دانشگاه های آمریکای شمالی است و محدود به دانشگاه کالگاری نیست.

وی تاکید کرد که دانشگاه ها باید بلافاصله نسبت به چنین حوادثی واکنش نشان داده و آنها را به محض وقوع محکوم کنند.

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد که یک "راه آهسته تر اما موثرتر برای مقابله با چنین حوادثی آموزش دادن شهروندان است"./990/ب903/د

ارسال نظرات