۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۵۴۷۰۶
استاد حوزه علمیه:

عقل انسان در اثر گناه تعطیل می‌شود

استاد حوزه علمیه گفت: عقل انسان در اثر گناه تعطیل می‌شود طوری که از نعمات الهی علیه خدا استفاده می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه شامگاه یکشنبه در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: زمانی که سخن از حق و باطل به میان می‌آید انسان باید با صراحت و شفافیت وارد شود استفاده از کلماتی که انسان را از حق و حقیقت دور کند توصیه نمی‌شود.

وی افزود: روزی جوانی نزد امام حسین (ع) رفته و گفتند جوانی هستم اهل گناه چه کنم که مرتکب گناه و معصیت نشوم، امام برای هدایت او که گرفتار شهوت، زیاده‌طلبی و شیطان شده بود طوری صحبت کردند که عقلش بیدار شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه عنوان کرد: امام به آن جوان فرمودند: اگر توانستی از رزق خداوند نخوری، فرشته مرگ و فرشتگان عذاب آخرتی را از خود دور کنی، یا جایی را پیدا کنی که خداوند تو را ندیده و به تو دسترسی نداشته باشد آن زمان هر گناهی خواستی انجام بده.

حجت‌الاسلام مؤمنی با اشاره به اینکه فرمایشات امام درباره انجام واجبات و ترک محرمات برای بیدار کردن انسان از جهل و حماقت است، اظهار داشت: همه می‌دانیم که رازق ما خدا است بنابراین نمی‌توانیم هر گناهی را انجام دهیم مگر اینکه رزق خدا را نخوریم، انسان بی‌ادب کسی است که مهمان سفره کسی شده بعد از خوردن به‌جای تشکر کج دهنی هم می‌کند.

وی با طرح این سؤال که آیا استفاده از جمال، کمال، مال علیه خداوند بی‌معرفتی نیست، بیان داشت: عقل انسان به خاطر قساوت، شهوات و نفسانیات تعطیل می‌شود طوری که از هر آنچه خداوند روزی او کرده علیه خداوند استفاده می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان نمی‌تواند فرشته مرگ را از خود دور کند، ابراز کرد: برخی انسان‌ها آن‌قدر غرق گناه هستند که مرگ از یادشان رفته است، درحالی‌که مرگ ناگهان سراغشان می‌آید.

حجت‌الاسلام مؤمنی در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسان خدا را بر اعمال خود ناظر و حاضر بداند و از عذاب او بترسد نباید دست به گناه بزند./201/807/ب1

ارسال نظرات