۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۹۳۰
آیت الله سعیدی:

ریاست چند روزه دنیا ارزش زد و بند و سازش با کفار و مستکبران را ندارد

تولیت آستان مقدس قم گفت: کسانی که برای حفظ منافع شخصی و جناحی در قرار دادها منافع کشور و ملت را زیر پا می‌گذارند در خط حضرت عباس و امام حسین(ع) و ولایت و خلیفة الهی نیستند.
آیت الله سعیدی آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران ابا عبدالله الحسین در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به این که تاسوعای حسینی همواره برای محبان آل لله دو پیام مهم و عبرت آموز دارد، گفت: تاسوعا روزی است که شمر وارد کربلا می‌شود و نامه ابن زیاد را به ابن سعد داد.

وی افزود: نامه ابن زیاد به عمر سعد مبنی بر این موضوع بود که ابن سعد یا به امام حسین(ع) سخت بگیرد و اگر نمی‌تواند این کار را انجام دهد فرماندهی لشکر را به شمر بدهد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که حب دنیا طلبی و ریاست چنان در دل عمر سعد ریشه دوانده بود که به خاطرت عمارت ملک ری و از دست ندادن فرماندهی لشکر یزید حاضر شد خون پاک ترین انسان‌ها در روی زمین را بریزد، تصریح کرد: این موضوع برای ما و مسؤولان هشداری است که آگاه باشیم و برای ریاست چند روز دنیا با کفر و استکبار زد و بند نکنیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به این که دومین عبرت تاسوعا، امان نامه‌هایی است که شمر برای پسران حضرت ام البنین(ع) یعنی حضرت ابوالفضل و برادرشان و همچنین علی اکبر(ع) آورده بود، ادامه داد: حضرت ابوالفضل و حضرت علی اکبر(ع) این امان نامه‌ها را رد کردند که این موضوع نشان می‌دهد انسان ولایتمدار و مؤمن نباید به خاطر منافع شخصی منافع دین و ملت را زیر پا بگذارد.

وی اظهار کرد: کسانی که برای حفظ منافع شخصی و جناحی در قرار دادها منافع کشور و ملت را زیر پا می‌گذارند در خط حضرت عباس و امام حسین(ع) و ولایت و خلیفة الهی نیستند.

تولیت آستان مقدس قم ادامه داد: پیام تاسوعا به ما می‌گوید که امان نامه ما به دست امام زمان(عج) است نه به دست شمرها و ابن زیاد های زمان؛ زیرا امان نامه شمریان و مستکبران فریب بوده و اما امان نامه امام زمان(عج) است که« نصر من الله و فتح قریب است».

آیت الله سعیدی با اشاره به این که مردم در کنار عزاداری برای امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) باید به پیام‌های عاشورا و تاسوعای حسینی توجه کنند، یادآور شد: آنچه که عزاداری های ما را ارزشمند می‌کند توجه به پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) است زیرا توجه به این پیام انسان ساز بوده و هدف حماسه حسینی نیز در طول تاریخ انسان سازی بوده به همین دلیل اهل بیت(ع) در طول تاریخ سعی کرده‌اند که قیام عاشورا را به روش‌های مختلف در اذهان مردم حفظ کرده و هر ساله واقعه این قیام را در قالب عزاداری برای مردم زنده و تکرار کنند./۹۶۸/پ202/ج

 

ارسال نظرات