۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۵۵۳۹۰
کارشناس مسائل مذهبی:

عرضه اعمال شیعیان به امام زمان یک روش تربیتی است

حجت الاسلام جعفریان با اشاره به اینکه ارتکاب به گناه ما را از چشم امام زمانمان می اندازد‏، گفت: خدا هم به عنوان یک روش تربیتی پیامبر(ص) و امام زمان(ع) را ناظر بر اعمال ما قرار داده است، وقتی انسان احساس کند که چشمهای زیادی او را می بینند، بیشتر مراقب اعمال و رفتار خود است.
امام زمان(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام جعفریان، کارشناس مسائل مذهبی جمعه شب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مجموعه فرهنگی آسمانیهای اصفهان برگزار شد، گفت: امیرمؤمنان(ع) فرمودند «بترسید از دادگاهی که قاضی آن خودش شاهد است، خدا اعمال شما را می بیند».

وی ادامه داد: دومین کسی که اعمال انسانها را می بیند پیامبراکرم(ص) است، امام صادق(ع) به مردم زمان خود می فرمودند چرا با گناهانتان پیامبراکرم(ص) را اذیت می کنید، مردم می گفتند پیامبر اکرم(ص) که زنده نیست، خداوند در قرآن کریم در آیه 105 سوره توبه می فرماید «بدانید خدا و رسول او شما را می بینند».

کارشناس مسائل مذهبی افزود: سومین گروهی که شاهد ‏اعمال انسانها هستند مؤمنان هستند، مؤمنان انسانهای معمولی نیستند، شخصی از امام صادق(ع) سؤال کرد مؤمنان چه کسانی هستند که از اعمال ما با خبرند، امام صادق(ع) دست روی سینه گذاشتند و فرمودند منظور از مؤمنان ما امامان هستیم.

حجت الاسلام جعفریان بیان داشت: عرضه اعمال از اعتقادات مسلّم شیعه است، طبق روایات اهل بیت(ع) هفته ای دو مرتبه هر دوشنبه و پنج شنبه نامه اعمال ما به دست امام زمان(ع) می رسد، ابابصیر که شخص نابینا و حافظ قرآن بود نقل می کند که روزی با زن نامحرمی شوخی کردم، زمانی که موسم حج فرا رسید به مکه رفتم و بعد از اعمال حج نزد امام باقر(ع) رفتم ولی امام(ع) مرا نپذیرفتند و وقتی دلیل آن را از ایشان سؤال کردم فرمودند هر کسی در خلوت گناه کند از چشم خدا و امام می افتد و اشاره به همان روزی کردند که با زن نامحرم شوخی کرده بودم.

وی اظهار داشت: ارتکاب به گناه ما را از چشم امام زمانمان می اندازد، عده ای می گویند خداوند که ستارالعیوب است، پس چرا اعمال ما را به پیامبر(ص) و امام(ع) عرضه می کند، در جواب باید گفت که این یک روش تربیتی است، وقتی انسان احساس کند که چشمهای زیادی او را می بینند بیشتر مراقب اعمال و رفتار خود است، هر چقدر تعداد چشمها بیشتر باشد ما بیشتر مراقب اعمال و رفتارمان هستیم.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: خدا هم به عنوان یک روش تربیتی پیامبر(ص) و امام زمان(ع) را ناظر بر اعمال ما قرار داده است، تصور کنیم اگر امام زمان(ع) بخواهند به خانه هایمان بیایند آیا خانه هایمان به گونه ای هست که ایشان را به داخل منزل دعوت کنیم.

حجت الاسلام جعفریان در پایان گفت: مبادا کاری کنیم که از چشم امام زمانمان بیفتیم، مراقب باشیم هفته ای دوبار که پرونده ما به امام زمان(ع) عرضه می شود دل ایشان را شاد کنیم، کسی که عزادار امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است خیلی باید مراقب باشد که با اعمالش اشک امام زمان(ع) را در نیاورد، توقعی که از یک شیعه عزادار حسینی می رود بیشتر از افراد دیگر است./869/202/ب2

ارسال نظرات