۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۵۶۱۵۳
رییس کمیته امداد امام خمینی:

اشتغال سبب خروج افراد از امداد می‎شود

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ‌گفت: اشتغال از محورهایی است که سبب خروج بیشتر افراد از امداد می‎شود.
پرويز فتاح رييس کميته امداد امام خميني کشور

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شامگاه سه‌شنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، هدف از سفر خود به خراسان جنوبی را آگاه شدن به آخرین وضعیت امداد استان اعلام کرد و اظهار داشت: باید وضعیت امداد منطبق بر شرایط روز باشد.

وی متوسط تحت پوشش  استان از نظر جمعیت را 10 درصد و از نظر خانوار 17 درصد نسبت به نرم کشوری بیان کرد و افزود: نرم کشوری تحت پوشش امداد 5.7 درصد است بنابراین آمار تحت پوشش امداد خراسان جنوبی نسبت به جمعیت خوب نیست.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه بیان محرومیت‌های استان سبب جلب امکانات نمی‎شود، اضافه کرد: این تفکر در کشور جواب نمی‎دهد لذا باید جنبه‎های مثبت و استعدادها و ظرفیت‎های استان تبیین شود چنانچه معادن استان ظرفیتی است که مابقی استان‎ها از آن محروم هستند.

فتاح با بیان اینکه در تاریخ امداد همیشه آمار تحت پوشش بالا است، اضافه کرد: نگاه مردم به امداد همانند گرفتن یارانه‎ها است و عده‎ای می‎گویند چرا وقتی می‎دهند نباید بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه این نهاد انقلابی جای دائم نیست و مکانی موقت است، اذعان داشت: باید آمار تحت پوشش این نهاد را با کمک مسؤولان کم کنیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ‌توانسته‌ایم 5 درصد از جمعیت زیرپوشش این نهاد را کاهش دهیم، اذعان داشت: در کمیته امداد امام(ره) هر خدمت‌رسانی که انجام می‎شود باید جهت‌گیری آن خروج باشد و در این راستا کار اساسی امداد اشتغال و توانمندسازی مددجو است.

فتاح ادامه داد: براساس آمار در تاریخ امداد همیشه با رشد منفی مواجه بوده‎ایم در حالی که جمعیت زیرپوشش این نهاد بالا رفته لذا امداد با رویکردهای توانمندی و اشتغالزایی در راستای کاهش جمعیت زیرپوشش خود تلاش می‎کند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار بیان شده در شهرستان طبس هزار و 400 فقره وام اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده است، ادامه داد: باید بر اساس وام‎های پرداختی 300 خانوار از چرخه امداد خارج می‌شدند که این چنین نیست لذا وام اشتغالزایی که منجربه خروج نشود، خوب نیست.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) اذعان داشت: در سال گذشته در خراسان جنوبی 84 درصد وام‎ها در زمینه امداد نسبت به نرم استان جذب شد که اتفاق خوبی برای استان بود لذا با همت بیشتر مسؤولان باید 100 درصد این اعتبارات از منابع امدادی و منابع استانی جذب شود.

فتاح با تأکید بر اینکه از طریق وام خوداشتغالی و خود کفایی می‎توانیم به هدفمان برسیم، تصریح کرد: اشتغال از محورهایی است که سبب خروج بیشتر افراد از امداد می‎شود.

وی به تأمین مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: اگر در این راستا دولت زمین با مجوز بدهد خانه و ساخت آن توسط امداد فراهم می‌شود و این امر نیز شدنی است لذا با این مهم یک حرکت جهادی در خانه‎سازی انجام می‎دهیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر مجوز و زمین تأمین شود ما قول می‎دهیم زمین‎ها را با کمک خیرین و خود نهاد بسازیم چرا که زمانی که مشکل خانه مددجو حل شود به تبع سایر مسائل نیز حل می‌شود.

فتاح وابستگی به بانک‎ها را از مشکلات این نهاد در راستای اعطای وام‌‎های قرض‎الحسنه ذکر کرد و اظهار داشت: در دولت یازدهم با توجه به همه مشکلات، مجوز صندوق قرض‎الحسنه به امداد داده شده است و این اتفاق خوبی است.

وی از اعلام آمادگی خیرین در راستای سپرده‌گذاری در این صندوق قرض‎الحسنه خبر داد و خاطرنشان کرد: باید هر چه زودتر یک شعبه صندوق قرض‎الحسنه آن در استان راه‌اندازی شود چرا که با انجام این کار بیشتر مراجعات مردم با اعطای وام حل  می‌شود./880/101/ب2

ارسال نظرات