۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۵۶۳۳۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

واقعیت های دوران دفاع مقدس گنجینه ای برای تحقق آرمانهای انقلاب است

نماینده ولی فقیه در لرستان دوران دفاع مقدس را گنجینه ای ارزشمند خواند و گفت: با استفاده از این گنجینه می توان در جهت تحقق آرمانهای انقلاب بهره برد.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، عصر امروز در ادامه برگزاری دوره روایتگری در جمع طلاب حوزه های علمیه لرستانع بیان داشت: علم و آگاهی از حوادث و وقایع دوران دفاع مقدس لازمه فعالیت راویان و حکایت گران دوران دفاع مقدس است.

وی دوران دفاع مقدس را گنجینه عظیمی خواند که بهره مندی از این گنجینه در جهت تبیین و تحقق آرمانهای انقلاب بسیار مؤثر است و افزود: ظرفیت عظیم این گنجینه باید به خوبی تبلیغ شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: با استفاده از گنجینه عظیم دوران دفاع مقدس می توان برای تدوام اهداف انقلاب و ادامه راه شهدا استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی ویژگیهای راویان اشاره و اظهار داشت: سخن گفتن زیبا و داشتن حس تبلیغ در بیان روایات دوران دفاع مقدس از ویژگیهای بارز راویان است.

وی در ادامه تصریح کرد: داشتن اطلاعات دقیق و کافی از ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس از دیگر ویژگیهای راویان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه راوی نقش بسزایی در تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت دارد، عنوان کرد: در بیان حقایق دوران دفاع مقدس باید از زیاده گویی ها و غلو پرهیز کرد.

وی برای اثرگذاری سخنان راویان بر مخاطب، تأکید کرد: اصل حادثه باید از سوی راوی با ایجاد حس معنوی و جاذبه های عرفانی برای زائران کاروانهای راهیان نور مطرح شود.

امام جمعه خرم آباد خلاقیت و گیرایی کلام را از دیگر ویژگیهای راویان دوران دفاع مقدس بیان کرد و گفت: داشتن هنر روایتگری مهم ترین عامل برای انجام وظیفه است.

وی با تأکید بر اینکه یک راوی باید بتواند اخلاص رزمندگان دوران دفاع مقدس را به خوبی برای مخاطبان بازگو کند، خاطرنشان کرد: نوع بیان و استفاده از شیوه های نوین تبلیغی نقش بسزایی در تبیین فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی روایتگری با استناد از آثار مستند و مکتوب نقش بسزایی در تبیین و ترویج فرهنگ معنویت و پیامهای دوران دفاع مقدس دارد./9459/202/ب2

ارسال نظرات