۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۵۶۵۸۴
نماینده آیت الله سیستانی:

اجازه نقض حاکمیت عراق را نمی دهیم

نماینده حضرت آیت الله سیستانی، مجاهدان عراقی را مایه افتخار دانست و تصریح کرد که مسائل انسانی و اسلامی باید در رابطه با اسیران رعایت شود.
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به آغاز عملیات آزادسازی استان موصل گفت: این روزها مردم عراق در قالب ارتش، نیروهای امنیتی، پلیس، پیشمرگ و بسیج مردمی به مبارزه با جریان تروریستی داعش می‎پردازند و از شرف، کرامت، عزت و مقدساتشان دفاع می‎کنند.

وی پیروزی‎های بدست آمده از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون را به مجاهدان عراقی تبریک گفت و افزود: از تلاش و جانفشانی مجاهدان عراقی قدردانی کرده و از خداوند متعال پیروزیشان بر دشمنان و محافظت در برابر خطرهای موجود را مسالت داریم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار رعایت احوال شهروندان و انسان‎های بی گناه شد و تصریح کرد: مجاهدان عراقی باید مراقب غیر نظامیان باشند و مردم موصل نیز نهایت همکاری را با نیروهای امنیتی انجام دهند تا زمینه نابودی داعش و آزادیشان هرچه سریعتر فراهم شود.

 وی ادامه داد: نیروهای مسلح باید مسائل انسانی و اسلامی را در رابطه با بازداشت شدگان رعایت کنند و از انتقام جویی دست بردارند تا از مجاری قانونی به جنایت‎های آنان رسیدگی شود.

حجت الاسلام کربلایی رزمندگان عراقی را مایه افتخار دانست و اظهار داشت: نیروهای مسلح با قبول مسؤولیت بزرگ و خطرناک مبارزه با تروریسم تاکنون هزاران شهید و مجروح داده‎اند، خداوند شهدا را رحمت و مجروحان را هر چه سریعتر شفا عنایت بفرماید.

وی پیروزی نهایی بر داعش را نزدیک توصیف کرد و بیان داشت: به زودی اراضی این کشور از لوث تروریسم پاکسازی می‎شود و آوارگان با عزت به مناطقشان بازخواهند گشت.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار درس عبرت گرفتن از تجربه و اقدامات تلخ و اشتباه گذشته شد و گفت: ما در دوران زندگی می‎کنیم که خون‎های بسیاری از مردم بی گناه به زمین ریخته، شهرها خراب، اشک‎های یتیمان جاری و مشکلات انسان‎های روز به روز بیشتر می‎شود.

وی با اشاره به حضور نظامیان کشورهای خارجی در عراق تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم که کشورهای دیگر در مسائل داخلی ما دخالت کنند، حق حاکمیت ما را نادیده بگیرند و اراضی عراق را اشغال سازند./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات