۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۵۷۱۷۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛

انتخاب معاون مطبوعاتی از بین خبرنگاران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به ضرورت درک مشکلات قشر خبرنگاری و یافتن راهکار برای آنها، گفت: در این باره معاون مطبوعاتی خود را از میان خبرنگاران انتخاب خواهیم کرد.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۴ سوره ابراهیم، وظیفه اهل قلم و اصحاب رسانه را با توجه این آیه شریفه، انتشار کلام نیک و زیبنده دانست. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه خبرنگاران در اوج مظلومیت فعالیت سخت و بزرگی انجام می دهند، خاطرنشان کرد: دکتر شریعتی، استاندار خوزستان در آغاز انتصاب خود دستورالعملی به همه دستگاه ها و ادارات مبنی بر عدم شکایت هیچ سازمان و نهادی از خبرنگاران ابلاغ کرد که ما نیز از آن حمایت می کنیم.

این مقام مسؤول گفت: برای تصدی معاونت مطبوعاتی این اداره یک نفر از میان خبرنگاران انتخاب خواهد شد که هدف از این اقدام درک مشکلات قشر خبرنگاری و برنامه ریزی برای رفع مشکلات آنها است.

جوروند در ادامه سخنان خود به راه اندازی خانه مطبوعات استان در چند ماه گذشته اشاره و ابراز داشت: ان شاءالله نشستی با هیأت مدیره خانه مطبوعات برگزار و در آن مشکلات خبرنگاران بررسی تا آنچه که شایسته این قشر است، تحقق یابد.

وی با اشاره به مشکلات فراوان حوزه و رسانه و ضرورت همیاری و همفکری اصحابه رسانه برای پایان بخشی به آنها اظهار داشت: مدعی حل همه مشکلات نیستیم اما این مسأله با همیاری اصحاب رسانه حل خواهد شد و از تلاش خود برای تحقق چنین امری دریغ نمی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه سخنان خود همایش شعر استانی عربی ولایت به میزبانی سوسنگرد، نخستین جشنواره داستان نویسی مکتب جنوب در آذرماه، جشنواره فیلم کوتاه، چهارمین دوره جایزه سال، جشنواره محراب با محوریت نماز در دی ماه را از جمله برنامه های این اداره تا پایان سال برشمرد.

این مقام مسؤول برگزاری نمایشگاه کتاب استانی با حضور ناشران سراسر کشور در بهمن ماه، همایش شعر «به رنگ انار» ویژه دفاع مقدس در شوشتر، دهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در دزفول، بیست و نهمین جشنواره تئاتر لاله های سرخ در اندیمشک، دومین جشنواره «من هم کتاب می نویسم» را از دیگر برنامه های این اداره برشمرد و افزود: برگزاری سومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی به میزبانی اهواز در اسفندماه، جشنواره عکس ویژه راهیان نور در اسفندماه، همایش سالانه تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حمایت جدی از مباحث آموزشی خانه مطبوعات از دیگر برنامه ها است.

جوروند دیدار با خانواده شهدای حرم را از دیگر اقدامات این اداره دانست و عنوان کرد: پس از ماه محرم و صفر سینمای سیار با نام «سینما روشن» در شهرهای فاقد سینما راه اندازی خواهد شد که در صورت استقبال عموم مردم از این طرح سینمایی ثابت در چنین شهرهایی ساخته خواهد شد.

وی در پایان با بیان این که در دادن مجوز برگزاری کنسرت های موسیقی در استان، دغدغه‌ های متشرعین را مدنظر قرار می ‌دهیم، خاطرنشان کرد: تلاش می شود تا کنسرت‌ ها در فضایی امن و مورد رضایت مردم، علما و متشرعان برگزار شود و با توجه به ارزش های متعالی استان به سبب هشت سال دفاع مقدس از علاقه مندان به چنین برنامه هایی رعایت حجاب و ظاهر را خواستار هستیم./203/9456/ب1

ارسال نظرات