۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۵۷۹۴۹
حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی خبرداد؛

اعزام 120 مفسر به سراسر کشور در ماه رمضان ‌آینده

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه های این مجمع و اعزام اساتید به شهرستان ها گفت: سعی داریم که سال آینده 120 مفسر را به 120 شهر بفرستیم تا به مردم تفسیر قرآن را ارائه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین میرکتولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم پنج شنبه شب در نشست هم اندیشی اساتید تفسیر حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که قرار بود تفسیر در حوزه گسترش پیدا کند، گفت: این فعالیت از 8 سال پیش با همکاری حاج آقای قرائتی آغاز شد و هدایت و حمایت مراجع تقلید این حرکت عظیم فرهنگی و قرآنی ادامه پیدا کرد.

وی افزود: تا سال گذشته آمار درس های تفسیر و علوم قآن حوزه به 450 درس رسید که نشان می دهد که رفته رفته قرآن می خواهد از مهجوریت خارج شده و از حاشیه به متن حوزه و جامعه بیاید، باید شاهد حرکت های بزرگی قرآنی و فرهنگی در حوزه علمیه که خاستگاه معارف دین است باشیم.

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم با بیان این که از اساتید و بزرگان حوزه تقاضا شد که در محافل عمومی و علمی با بیانی که نیاز است تفسیر قرآن بیان کنند، اظهار داشت: در جمع هر قشر و نهادی باید با زبان همان جا تفسیر بیان شود.

 وی ادامه داد: اگر به یگدیگر اعتماد کرده و بدهیم نیروهای بسیار خوبی را برای انجام فعالیت های قرآنی و تفسیری وجود دارد، با مکاری سازمان تبلیغات اسلامی در سال ابتدایی 30 استان یعنی اطلس جغرافیایی قرآنی را در کشور تعریف کردیم تا در آن ها برنامه های قرآنی یعنی معارف و تفسیر قرآن به صورت فراگیر اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی با بیان این که  سازمان تبلیغات هم ازحضور مبلغان برای ارائه تفسیر تقدیر و تشکر کرده است، ابراز داشت: در سال ابتدایی 30 شهر برنامه تفسیری و اعزام مبلغ داشت این برنامه در سال اخیر به اینجا رسید که دو شهر مهم هر استان پوشش داده شود.

وی عنوان کرد: برای برگزاری همین طرح هفته ها و ماه ها مشورت و برنامه ریزی شده است، نباید بنشینیم تا دیگران برای ما و حوزه علمیه برنامه بریزند، کسی برای روحانیت کاری نکرده و نمی کند، 62 نفر از دوستان در برنامه های اعزامی مجمع عالی شرکت داشتند.

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این فعالیت در رأس برنامه های فرهنگی و تبلیغی کشور درخشیده است، کار شده اما خلأهای بسیاری وجود دارد منتهی باید جنبه پر لیوان را دید، کنار ماندن و انتقاد کردن کار آستانی است.

وی اضافه کرد: ما از تمام مؤسسات قرآنی در مجمع عالی تفسیر استفاده کردیم، تا جایی که می توانیم باید در سطح ملی و فراملی قرآن را از مهجوریت خارج کنیم؛ امیدواریم که برنامه ها به سیر تکاملی خود برسند و سعی داریم که سال آینده  120 مفسر را به 120 شهر بفرستیم تا به مردم تفسیر قرآن را ارائه کنند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات