۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۵۸۳۶۷

همایش یاوران معنوی اربعین حسینی در آمل برگزار شد

همایش یاوران معنوی اربعین حسینی با حضور مدیران و فعالان دینی و مذهبی در شبستان آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل برگزار شد.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همایش یاوران معنوی اربعین حسینی با حضور مدیران و فعالان دینی و مذهبی، امروز در شبستان آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل در این مراسم با بیان این که بهره گیری از فرهنگ عاشورایی زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: ضرورت دارد انسان از ظرفیتهای متعالی که در اختیار دارد بتواند بهره گیری شایسته ای داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: ترویج فرهنگ حسینی و تبیین حماسه عاشورایی از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید در این عرصه کوشا بوده و اهتمام شایسته ای صورت دهیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل تصریح کرد: باید در برنامه های زندگی خود از سیره نورانی امام حسین(ع) بهره گیری داشته و تلاش کنیم سبک زندگی دینی را در فعالیتهای خود قرار دهیم.

وی با بیان این که عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان در میان همگان وجود دارد، گفت: نیاز است تا گفتمان حسینی را ترویج داده و آن را در سطح جهانی مطرح کنیم.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: در آستانه اربعین حسینی و راهپیمایی میلیونی عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان به کشور عراق برای حضور در مراسم عزاداری اربعین قرار داریم که ضرورت دارد آمادگی لازم وجود داشته باشد.

وی با بیان این که عشق و ارادت والایی نسبت به امام حسین(ع) در ملت ایران وجود دارد، تصریح کرد: هر ساله شاهد حضور میلیونی عاشقان حسینی در مراسم اربعین حسینی هستیم که دلدادگان به حضرت برای ابراز ارادت به ساحت نورانی این امام همام در کشور عراق حضور پیدا می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: نیاز است آموزشهای لازم به زائران عزیز حسینی عازم به کشور عراق داده شود تا با قوانین این کشور آشنایی کامل را داشته باشند.

وی تصریح کرد: آشنایی با قوانین خاص کشور عراق و همراه داشتن مدارک لازم سبب می شود تا زائران حسینی در جریان سفر به این کشور دچار مشکل نشده و با آسایش خاطر به عزاداری و زیارت خود بپردازند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی توفیق و سعادت ارزشمندی است که نصیب عده ای از عاشقان و دلدادگان حضرت می شود، گفت: ضرورت دارد از ایام نورانی و معنوی این سفر بهره برداری شایسته ای داشته باشیم.

حجت الاسلام رمضانی اظهار داشت: اربعین حسینی فرصت ارزشمند نمایش عزت و اقتدار مسلمانان است که باید اهتمام ویژه و ارزنده ای برای برگزاری باشکوه آن صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از زائران عزیز می خواهیم با سعه صدر و همدلی این سفر معنوی را پیش برده و در صورت بروز مشکلات، مدیران امر را در جریان کار بگذارند تا با همفکری حل شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: شهرستان آمل نیز به مناسبت اربعین حسینی، کاروانهایی را به مرقد مطهر امام حسین(ع) اعزام می کند که امیدواریم مراسم معنوی اربعین امسال به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است برگزار شود.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: به مناسبت اربعین حسینی نیز ویژه برنامه های عزاداری با حضور پرشور و گسترده عاشقان حسینی در سطح اماکن مذهبی شهرستان آمل برگزار می شود.

وی با بیان این که حضور در محضر اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان می شود، گفت: انسان می تواند با استعانت از خاندان عصمت و طهارت به مراتب والایی در نظام هستی دست پیدا کند.

گفتنی است، همه ساله خیل عظیم عاشقان از ایران اسلامی و سراسر جهان به مناسبت اربعین حسینی در کشور عراق حضور پیدا کرده و به عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان می پردازند./1314/202/ب2

ارسال نظرات