۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۵۸۵۳۲
رسانه های صهیونیستی:

ریاست جمهوری میشل عون پیروزی ایران و حزب الله درمقابل سعودی است

رسانه های رژیم صهیونیستی با تاکید به عصبانیت و نگرانی مقامات این رژیم از انتخاب ژنرال« میشل عون» به عنوان رییس جمهوری جدید لبنان اعتراف کردند که این انتخاب پیروزی حزب الله در مقابل سعودی و برنده اصلی « سید حسن نصرالله» است.
میشل عون و سید حسن نصرالله

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه های رژیم صهیونیستی در حالی که مقامات این رژیم هنوز موضع گیری رسمی در قبال ریاست جمهوری ژنرال عون نکرده اند، نوشتند: مقامات اسرائیل  همواره نگرانی خود را نسبت به تسلیم شدن « سمیر جعجع» رییس حزب « نیروهای لبنانی» و « سعد حریری» رییس حزب جریان المستقبل و حمایت آنها از گزینه مورد حمایت حزب الله، حل بحران سیاسی لبنانی ها و پایان خلاء ریاست جمهوری اعلام کرده اند.

رسانه های صهیونیستی که ارزیابی های آنها را روزنامه های لبنانی السفیر و الاخبار امروز (دوشنبه) منتشر کرده اند، افزودند که « انتخاب عون به معنای افزایش نقش ایران و ارتقای جایگاه حزب الله در لبنان و در مقابل کاهش نقش محور اعتدال عربی است».

به کشورهای عربی مخالف محور مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری از جمله سعودی ، امارات ، اردن و قطر محور معتدل عربی گفته می شود.

گزارشگران صهیونیست هم از موافقت جعجع با ریاست جمهوری ژنرال عون به عنوان انفجار« بمبی بزرگ» یاد کردند و گفتند که « انتخاب رییس جمهوری همپیمان حزب الله باید موجب خوشحالی ایرانی ها و شکست بیشتر مواضع منطقه ای سعودی ها باشد».

روزنامه صهیونیستی « هاآرتص» در این زمینه تاکید کرد که « توافق داخلی درلبنان تاکیدی بر تضعیف نقش سعودی در این کشور است».

« ایال زیسر» کارشناس صهیونیست امور سوریه در « اسرائیل الیوم» نوشت که « ژنرال عون، سعد حریری دشمن دیروز خود را با موافقت همپیمانش « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله مامور تشکیل دولت لبنان می کند».

زیسر با بیان اینکه« برنده بزرگ انتخابات ریاست جمهوری لبنان، سید حسن نصرالله است»، افزود: ریاست جمهوری و نخست وزیری در لبنان مهم نیستند، چنانکه لبنانی ها چند سال بدون رییس جمهوری و دولت و مجلس زندگی کرده اند اما آنچه اهمیت دارد این است که سعد حریری همپیمان آل سعود تسلیم دیکته های سید حسن نصرالله شده است.

وی اضافه کرد: اکنون سعودی و حریری پرچم سفید را به معنای تسلیم شدن بالا برده اند و این به حزب الله و ایران اجازه پیشروی و برداشتن گام های دیگر را می دهد.

این گزارشگر صهیونیست خاطرنشان کرد: حریری در دهه گذشته محور ضد ایران و حزب الله در لبنان را رهبری کرده بود اما حالا پرچم سفید تسلیم را بالا برده است به ویژه اینکه در عراق و سوریه هم کفه ترازو به نفع ایران شده است.

روزنامه «اسرائیل الیوم» که نزدیک به « بینامین نتانیاهو» است، نوشت : میشل عون و مسیحیان مارونی لبنان سرنوشت خود را امروز به ایران و حزب الله پیوند زده اند.
این روزنامه صهیونیستی با اشاره به همپیمانی ایران و روسیه در جنگ علیه تروریسم تکفیری در سوریه و عراق، افزود: آمریکا از جایگاه منطقه ای خود دست کشیده است و دیگر نقش ملموسی در خاورمیانه ندارد.

« یدیعوت آحرونوت» دیگر روزنامه صهیونیستی هم نوشت که « انتخاب میشل عون به عنوان رییس جمهوری لبنان، خبری بد برای رژیم صهیونیستی است زیرا به تقویت موقعیت ایران در لبنان منتهی می شود و دیگر کسی از حزب الله نخواهد خواست تا سلاحش را تسلیم کند.

این روزنامه صهیونیستی با بیان اینکه « سعودی ها هم از این وضعیت ناراضی و خشمگین هستند»، افزود: اسرائیل سطح آمادگی خود را در مرزهای با لبنان افزایش خواهد داد./847/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات