۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۵۸۶۸۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

نقش حوزه‌ های علمیه در ترویج فرهنگ وقف غیرقابل انکار است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه حوزه‌ های علمیه نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف و گسترش این سنت حسنه در جامعه می ‌توانند ایفا کنند، گفت: طلاب می ‌توانند به تبیین احکام شرعی وقف و خدمات جاری از وقف در جامعه بپردازند.
حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری 

به گزارش خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست ستاد وقف حوزه علمیه این استان، اظهار کرد: حدود یک هزار و 646 ملک موقوفه در این استان وجود دارد که تاكنون برای 476 املاک موقوفه استان سند مالکيت صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: املاک موقوفه استان شامل 263 ملک متصرفی، 41 غیرمتصرفی، یک هزار و 53 مسجد و 16 مورد حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها و حوزه علمیه است.

حجت ‌الاسلام عزیزی افزود: تاکنون 35 ملک موقوفه طی سال جاری در استان ثبت و سند مالکیت برای آنها صادر شده است.

وی با اشاره به صدور 476 سند املاک موقوفه در استان، تصریح کرد: به علت زمان‌بر بودن مراحل و پروسه ثبتی برای مابقی املاک تا کنون سند مالکیت صادر نشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، بیشترین املاک موقوفه ثبت شده را در شهرستانهای شهرکرد، فارسان، کیار و اردل اعلام کرد و گفت: تاکنون 206 ملک موقوفه در این شهرستانها ثبت شده است.

حجت ‌الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: از یک هزار و 646 ملک موقوفه استان، 228 مورد آن منفعتی و مابقی انتفاعی است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه وقف در زمینه حوزه های علمیه جزء اولویتهای خیران در این استان نیست، ابراز کرد: هدایت خیرین و واقفان به این سمت باید در دستور کار همه متولیان امر قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه حوزه‌ های علمیه نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف و گسترش این سنت حسنه در جامعه می ‌توانند ایفا کنند، گفت: طلاب می ‌توانند به تبیین احکام شرعی وقف و خدمات جاری از وقف در جامعه بپردازند، در شرایط امروز جامعه احیای سنت حسنه وقف می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

این مقام مسؤول خواستار همکاری حوزه های علمیه در ترویج سنت حسنه وقف شد و افزود: امیدوارم دو مجموعه، همکاری‌ های خوبی با یکدیگر داشته باشند تا بتوان از ظرفیتهای موجود و ممکن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، جهت پیشبرد اهداف عالی مدارس علمیه و خدمات ‌رسانی به طلاب و روحانیان استان قدمهای لازم و مؤثری را برداریم.

حجت ‌الاسلام عزیزی در ادامه از برگزاری همایش تجلیل از خیران و واقفان خصوصا در زمینه حوزه های علمیه در این استان خبر داد و افزود: این همایش 14 آذرماه، همزمان با هفته وقف، با حضور خیران، واقفان و مسؤولان استانی، در شهرکرد برگزار می شود./9457/103/ب2

ارسال نظرات