۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۵۸۸۰۰
وزیر خارجه لبنان:

سید حسن نصرالله شریک اصلی در پیروزی ژنرال عون است

«جبران باسیل» وزیرامور خارجه و داماد ژنرال« میشل عون» رییس جمهوری جدید لبنان تاکید کرد که«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله شریک اصلی ما در پیروزی ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری است.
میشل عون


به گزارش خبرگزاری رسا، ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری لبنان که ظهر دیروز( دوشنبه) برگزار شد، با اکثریت 83 رای از 127 رای نمایندگان پارلمان لبنان، سیزدهمین رییس جمهوری این کشور شد.

جبران باسیل که رییس حزب جریان آزاد ملی است دوشنبه شب و ساعاتی بعداز این پیروزی و استقرار ژنرال عون در بعبدا( کاخ ریاست جمهوری)، در میان لبنانی هایی که در میدان شهدای بیروت پیروزی ژنرال را جشن گرفته بودند، حضور یافت و در سخنانی تاکید کرد: پیروزی ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری لبنان بر مبنای دو اصل پایداری او و مواضع سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله تحقق یافت.

داماد ژنرال عون خطاب به دبیرکل حزب الله گفت: ای سید وفاداری ما حتی یک روز هم به صداقت شما تردید و شک نکردیم.

وی افزود: موضع شما نسبت به ما موضع وفاداری بود بلکه بالاتر از آن موضع صداقت بود که همه لبنانی ها باید از آن درس بگیرند زیرا ثابت کردید همچنان اخلاق در سیاست وجود دارد.

رییس حزب جریان آزاد ملی تصریح کرد: موضع ما در جنگ 33 روزه تابستان سال 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان براساس تکلیف و وظیفه بود و از شما انتظاری چیزی در مقابل آن را نداشتیم.

ژنرال عون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به دیدار دبیرکل حزب الله رفت و بعداز این دیدار گفت: برای تشکر از سید حسن نصرالله و کمک های ایشان درحل مشکل پرونده انتخابات ریاست جمهوری امشب به ملاقات ایشان آمدیم.

وی افزود: سید حسن نصرالله تسهیلات لازم را برای حل پرونده انتخابات ریاست جمهوری فراهم کرد و الحمدلله به یک پایان خوب رسیده ایم.

ژنرال عون تاکید کرد: ما همیشه از کمک های راهگشای سید حسن نصرالله در پرونده های ملی لبنان برخوردار هستیم.

سید حسن نصرالله عصر دیروز دوشنبه و ساعتی بعداز استقرار ژنرال عون در « بعبدا» کاخ ریاست جمهوری در تماسی تلفنی با وی، انتخاب او را به عنوان رییس جمهوری جدید لبنان تبریک گفت.

براساس این گزارش، جبران باسیل در ادامه سخنان خود در اجتماع میدان شهدای بیروت، همچنین موضع حزب « نیروهای لبنانی» به سرکردگی « سمیر جعجع» درهمراهی با ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری را در چارچوب « تفاهم مسیحی برای ایجاد اکثریت مسیحی در انتخابات ریاست جمهوری» ارزیابی کرد.

وی بر این اساس گفت: دو حزب جریان آزاد ملی و « نیروهای لبنانی» در آینده هم با هم خواهند بود.

به نوشته ایرنا، جبران باسیل از «سعد حریری» رییس حزب جریان المستقبل هم به عنوان « حامی» ژنرال عون در انتخابات ریاست جمهوری یاد کرد و گفت: موضع حریری درک اسلامی از اکثریت مسیحی لبنان بود.

وزیر خارجه لبنان افزود: باید باشجاعت و ایثارگیری شراکت ملی واقعی را ایجاد کنیم.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: لبنان کشورهمه ما لبنانی ها است./982/ب102/د

ارسال نظرات