۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۵۸۹۶۹
معاون حج و زیارت استان کرمان:

اصلاح دین رسول خدا یکی از اهداف قیام امام حسین بود

معاون حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه اصلاح دین رسول خدا(ص) یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) بود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از موارد قیام امام حسین(ع) بود که متأسفانه امروز در جامعه ما کمرنگ دیده می شود.
قیام عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدرضا عسکری، معاون حج و زیارت استان کرمان، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در محله شهرک شهید ایرانمش کرمان، با اشاره به ایام اسارت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و اهل بیت و فرزندان امام حسین(ع)، اظهار کرد: قیام و نهضتی را که امام حسین(ع) شروع کرد از زمانی بود که آن حضرت از مدینه خارج شد و تا زمانی که این کاروان به مدینه می رسد.

وی بیان کرد: بنابراین نمی توان قیام امام حسین(ع) را مشروط به واقعه عاشورا و دهه اول ماه محرم کرد؛ بلکه از زمانی که امام حسین(ع) تصمیم به این گرفت از مدینه خارج شود این قیام صورت گرفته و در بین مسیر گفت و گو ها، دیدارها و نامه های زیادی با بزرگان در کربلا و مکه داشته است و خطبه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) همه اینها نشان از حرکت امام حسین(ع) داشته است.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: حتی آن زمانی که محمد ابن حنفیه به امام حسین(ع) می فرماید شما قصد رفتن دارید چرا این زن و بچه را با خود می برید و آن حضرت خیلی اجمالی جواب دادند  خدا می خواهد اینها را اسیر ببیند و هدف اصلی آن حضرت این بود که باید کسانی باشند که هدف وی را نشر دهند.

 معاون حج و زیارت استان کرمان در ادامه به یکی از نامه های امام حسین(ع) به محمد ابن حنفیه اشاره کرد و افزود: هدف من از قیام این است که در امت جدم اصلاح ایجاد کنم و هدف همه بزرگان دین ما اصلاح جامعه بوده و در صدر همه آنان پیامبر اکرم(ص) نیز هدفش اصلاح جامعه بوده؛ بنابراین امام حسین(ع) این امر و رویه را در پیش گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین هدف امام حسین(ع) از قیام اصلاح دین جدش رسول خدا بود دینی که بعد از پیامبر به انحراف کشید و حکومت را از حضرت علی(ع) سلب کردند و بعد از آن حضرت نیز حکومتی دست امام حسن مجتبی(ع) افتاد که یاران زیادی نداشت؛ بنابراین بعد از آن حضرت دست امام حسین(ع) افتاد و آن حضرت صلاح ندیدند که ساکت و آرام بنشیند.

 حجت الاسلام عسکری یادآور شد: رسول خدا می فرماید «حسین از من است» و پایداری حکومت پیامبر بسته به قیام و خون امام حسین(ع) است.

کارشناس مسائل دینی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایش حضرت علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: آن حضرت می فرماید «من از امت مؤمن نمی ترسم، از مشرکین هم نمی ترسم اما از منافق می ترسم» بنابراین اگر انسان مؤمن باشد ایمانش او را از گناه باز می دارد.

وی ابراز کرد: عمر سعد روز عاشورا می گوید ما برای خدا در حال جنگ و کشتن امام حسین(ع) هستیم در هر حال آنان دچار انحراف شدند.

حجت الاسلام عسکری عنوان کرد: متأسفانه فضاهای مجازی امروزه در جامعه سبب انحرافات در جامعه شده است، بنابراین باید در این راستا هوشیاری و بصیرت به خرج داد.

معاون حج و زیارت استان کرمان اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از موارد قیام امام حسین(ع) بود که متاسفانه امروز در جامعه ما کمرنگ دیده می شود و اگر این فریضه الهی در جامعه نباشد آن جامعه منحرف می شود و امروزه فضاهای مجازی درصدد کم جلوه دادن این امر هستند.

وی با بیان اینکه یکی از شرایط  امر به معروف و نهی از منکر معروف شناسی است، گفت: دومین مرحله از امر به معروف و نهی از منکر مطابقت عمل با گفتار است و امام علی(ع) در این راستا می فرماید «من چیزی را امر نکردم مگر اینکه خودم به آن عمل کردم».

حجت الاسلام عسکری در پایان اذعان کرد: شیوه گفتن امر به معروف و نهی از منکر نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و امر به معروف و نهی از منکر تنها به مسأله حجاب نیست؛ بلکه در همه موارد مختلف باید به این فریضه الهی عمل شود که این امر یکی از وظایف خطیر هر فرد مسلمان به شمار می رود./9709/202/ب2

ارسال نظرات