۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۵۹۴۰۳
امام جمعه درمیان:

احقاق حقوق مردم با قاطعیت پیگیری شود

امام جمعه درمیان با اشاره به اینکه فساد فرهنگی و اقتصادی سبب ایجاد تشطت و تفرقه در میان مردم می‌شود، گفت: اختلاسها را نباید توجیه کرد و به جناحها ربط داد بلکه باید با قاطعیت به احقاق حقوق مردم پرداخت.
حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام علیرضا حسینی، امام جمعه درمیان در اجتماع بزرگ مردم شیعه و سنی شهرستان مرزی درمیان در مراسم راهپیمایی 13 آبان اظهار داشت: مبارزه با استکبار و استکبارستیزی یک موضوع ریشه دار است که ریشه در آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی و حیاتی دارد.

وی تصریح کرد:‌ کلمه استکبار 48 بار در قرآن آمده است که 4 مرتبه منظور شیطان است و 44 مرتبه استکبار در مورد انسان های مستبد کاربرد دارد اما سر سلسه مستکبران شیطان است.

امام جمعه درمیان افزود: استکبار بر دو نوع است استکبار خفی که در وجود هرکسی ممکن است باشد و استکبار آشکار که در قرآن به سه شخصیت قارون، فرعون و هامان اشاره دارد و مصداق این نوع استکبار ذکر شده است که یکی با قدرت و یکی با ثروت و دیگری با معاونت که در ظلم داشت استکبار را نشان دادند.

حجت الاسلام حسینی یکی از مصادیق استکبار را خودمحوری عنوان کرد و افزود: آنها با این ادعا که ما جزو اتحادیه اروپا هستیم متمدن و پیشرفته هستیم و دیگران جهان سومی هستند بر امتیازات مادی خود تفاخر می‌ورزند و و قدرتهای پوشالی خود را به رخ کشورهای فقیر می‌کشند و توده‌های مستضعف را تحقیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه نسل جوان ما باید هوشیار باشند، گفت: انقلاب ما در جریان است و دشمن نیز درصدد تفرقه افکنی و ایجاد دودستگی در میان مسلمانان است و درست همان شیوه‌ای که فراعنه برای حکومت کردن داشتند دشمن هم برای خاورمیانه و مسلمانان در پیش گرفته است تا قدرت آنها را تضعیف کند.

امام جمعه درمیان یادآور شد: مستکبرین تا زمانی که کشوری بردگی آنها را بکند و طبق خواست آنها حکومت کند و برایشان نفعی داشته باشد از او حمایت خواهند کرد همانطور که در شرایط کنونی از آل سعود و اسرائیل حمایت می‌کنند اما اگر کشوری بخواهد در زمینه‌های علمی پیشرفت کند با مانع تراشی‌های مختلف جلوگیری می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نا امیدی دشمن از جنگ نظامی با ایران، اذعان داشت: دشمن در صدد فریب دادن مردم با تبلیغات محیطی، تسلط رسانه‌ای و ساخت فیلم‌های مختلف در حال رسوخ به فرهنگ جامعه است.

وی با اشاره به فلسفه این نوع اجتماعات افزود: رسانه‌های غرب می‌خواهند با سیاه نمایی از اسلام و مسلمانان چهره‌ای گریه نشان دهند و باطل را به جای حق بنشانند از این رو ما باید آگاه و آماده باشیم و تقویت ایمان و آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآنی این توطئه‌ها را حنثی کنیم.

امام جمعه درمیان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی آنچه به ما عزت و اقتدار می‌دهد ایستادگی مقتدرانه در مقابل استکبار است زیرا اگر ما ذره‌ای عقب نشینی کنیم آنها جسورتر می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه فساد فرهنگی و اقتصادی سبب ایجاد تشتت و تفرقه در میان مردم می‌شود، گفت: اختلاس ها را نباید توجیه کرد و چطور می‌شود که حقوق 750 هزار معلم زحمتکش از بین برود و برخورد مناسبی صورت نگیرد مردم مسؤولی را می‌پسندند که حتی اگر اختلاس‌گر از نزدیکانش باشد او را مجازات کند نه اینکه با ارتباط دادن اختلاس ها به جناح های سیاسی سعی در سرپوش گذاشتن آن باشد.

وی افزود: ما باید پاسدار خون 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید فرهنگی باشیم و با قاطعیت در راه حفظ کیان ملت تلاش کنیم./101/880/ب1

ارسال نظرات