۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۵۹۵۰۲

تعطیلی ۴ مسجد به بهانه ترویج افراط‌گرایی در فرانسه

وزیر کشور فرانسه، از تعطیلی ۴ مسجد در حومه پاریس به دلیل ترویج ایدئولوژی نفرت و افراط‌گرایی خبر داد.
مسجد

به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات فرانسوی ۴ مسجد را در حومه پاریس به دلیل ترویج ایدئولوژی افراط‌گرایی تعطیل کردند.

این اقدام پلیس تحت وضعیت اضطراری موقتی در فرانسه و به بهانه مبارزه با افراط‌گرایی خانگی در پی حملات تروریستی انجام شده است.

برنارد کازینو وزیر کشور فرانسه، اجازه بسته شدن ۴ مسجد را در حومه پاریس در ایولین، سن سن دونی و والدومارن صادر کرد.

در بیانیه وزارت کشور فرانسه آمده است: تعطیلی این مساجد تحت وضعیت اضطراری کشور و گسترش نفرت و خشونت در این مساجد صورت گرفته است و این اماکن محل جلسات ترویج‌دهنده افراط‌گرایی بوده و یک خطر جدی علیه امنیت ملی و نظم عمومی محسوب می‌شد.

وزیر کشور فرانسه در ماه آگوست نیز اعلام کرده بود که از دسامبر ۲۰۱۵ میلادی تاکنون ۲۰ مسجد و نمازخانه در این کشور به خاطر ترویج ایدئولوژی افراط‌گرایی تعطیل شده‌اند.

در ماه جولای، «مانوئل والس»، نخست وزیر فرانسه گفت: به دلیل حملات تروریستی در این کشور، دولتش قصد دارد به طور موقتی سرمایه‌گذاری‌ و کمک‌ مالی خارجی به مساجد فرانسه را ممنوع کند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و نمازخانه در فرانسه وجود دارند و به گفته مقامات فرانسوی ۱۲۰ مورد از این اماکن متعلق به سلفی‌ها است.

اگرچه این واقعیت وجود دارد که برخی مساجد فرانسه از سوی سلفی‌های تندرو اداره می‌شود و مروج ایدئولوژی افراط‌گرایی هستند، اما متأسفانه دولت فرانسه خود با حمایت از گروه‌های تروریستی ـ تکفیری بیشترین سهم را در ترویج ایدئولوژی تندروی داشته است./982/ب101/ک

 

ارسال نظرات