۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۵۹۶۱۵

«گفت‌وگو با همسایگان مسلمان» در کلیسای آمریکایی

کلیسای جامع «پارک» در شهر «نوریچ» واقع در ایالت کنتیکت آمریکا فردا یکشنبه، 16 آبان‌ماه میزبان برنامه «گفت‌وگوی صمیمی با همسایگان مسلمان» خواهد بود.
کلیسا

به گزارش خبرگزاری رسا، به ابتکار کلیسایی در آمریکا قرار است با مسلمانان ساکن در همسایگی این کلیسا گفتگو به عمل آید.

این برنامه که به صورت پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد، هجدهمین نشست کلیسای جامع پارک است که با همکاری ائتلاف مسلمانان شهر «کنتیکت»، «شورای شناخت بین ادیان» کنتیکت و کلیسای «هارتفورد» با هدف مقابله با ناآگاهی و تصورات نادرست درباره اسلام برگزار می‌شود.

تری اسمیت، مدیر شورای شناخت بین ادیان شهر کنتیکت گفت: نگرانی در مورد تبعیض علیه مسلمانان که ناشی از تصورات غلط در مورد اسلام و القای آن از طریق رسانه‌ها است، دلیل اصلی برگزاری این نشست است.

وی با اشاره به کشته شدن سه مسلمان در ایالت کارولینای شمالی توسط همسایگانشان در ماه‌های اخیر، گفت: اعضای جامعه باید با تبعیض علیه مسلمانان مقابله کنند و همسایگان مسلمان خود را مورد حمایت قرار دهند.

سارا افنر سیلز، کشیش کلیسای جامع پارک نیز گفت: بسیاری از مردم تصور غلطی از اسلام دارند و اسلام را دین خشونت می‌پندارند، در حالیکه اکثر مسلمانان دنیا مردمی صلح‌دوست هستند.

وی افزود: از همه مردم دعوت می‌کنم در این برنامه شرکت کنند تا به جای تمرکز بر تفاوت‌ها، شباهت‌های دین اسلام و مسیحیت را بشناسند.

سیلز با بیان اینکه این برنامه گفت‌وگویی مهم برای شناخت اسلام است، اظهار امیدواری کرد که شاهد حضور اقشار مختلف مردم در این برنامه باشد./847/ب102/ک

منبع: ایکنا

ارسال نظرات