۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۵۹۹۵۳

همایش بصیرت عاشورایی روحانیان شهرهای مازندران در آمل برگزار می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی ‌آمل از برگزاری همایش بصیرت عاشورایی روحانیان شهرهای مازندران درآ‌مل خبرداد و گفت: این همایش پنج شنبه این هفته و با سخنرانی مدیران کشوری برگزار می شود.
بصیرت عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بصیرت عاشورایی در شهرستان آمل خبرداد و بیان داشت: این همایش ویژه روحانیان بوده و برنامه های ارزشمندی برای آن تدارک دیده شده است.

وی اظهارداشت: همایش بصیرت عاشورایی روحانیت ویژه روحانیان شهرستانهای آمل، بابل، بابلسر، نور، فریدونکنار و محمودآباد است که شهرستان آمل میزبانی آن را دارد.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: این همایش در صبح روز پنج شنبه بیستم آبان ماه و در حسینیه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمل صورت می گیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل از حضور مدیران کشوری برای سخنرانی در همایش خبرداد و تصریح کرد: این همایش با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کل کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: این همایش بزرگ به همت اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امورخیریه و نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت می گیرد.

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که بصیرت عاشورایی نیازمند تبیین و بازخوانی است، گفت: روحانیت ظرفیت عظیم و ارزنده ای دارند که باید از آن به نحوی شایسته استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: روحانیت در برنامه های سخنرانی خود باید به بحث بصیرت عاشورایی پرداخته و جامعه را بیش از پیش با این امر ارزنده آشنا کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از فرهنگ عاشورایی و آشنایی با اهداف متعالی قیام سرور و سالار شهیدان است که ضرورت دارد به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: حماسه آفرینی والایی از سوی امام حسین(ع) و یاران باوفایش صورت گرفته است و ضرورت دارد تا ابعاد ارزشمند این قیام ارزنده مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

حجت الاسلام رمضانی بهره گیری از فرهنگ عاشورایی را زمینه ساز رستگاری حقیقی انسان دانست و بیان داشت: باید از اهداف والای نهضت حسینی بهره گیری شایسته ای را در مسیر ارتقای جایگاه خود صورت دهیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به اعزام مبلغان به مناطق شهری و روستایی آمل اظهارداشت: اعزام مبلغان را همزمان با ماههای محرم و صفر داشتیم که نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و معرفتی اهتمام دارند.

گفتنی است، علما و روحانیت شهرستان آمل همواره در امور مختلف پیشتاز است و امروز نیز حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی ستارگان درخشان و مایه افتخار و مباهات دیار پایتخت علویان آمل هستند./202/1314/ب1

ارسال نظرات