۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۶۰۴۹۹
نمایشگاه مطبوعات؛

کمالوندی: پایبندی به برجام به نفع همه است/ ایران خود را برای سناریوهای مختلف ‌آماده کرده است

معاون بین الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه برجام باید حفظ شود چراکه به نفع جمهوری اسلامی ایران است، گفت: عمل به برجام به نفع همه خواهد بود و خصوصا اینکه رسیدن ایران به برنامه غنی سازی صنعتی را تضمین می کند.
کمالوندی
بهروز کمالوندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهروز کمالوندی، معاون بین الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌‌های کشور، در پاسخ به این سؤال که آینده برجام با توجه به انتخاب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به چه صورت خواهد بود، گفت: واقعیت برجام این است که توافق انجام شده پس از دو  مذاکره فشرده صورت گرفته و این مذاکرات هم تنها با آمریکا نبوده است.

وی با بیان این که مذاکرات برجام با چند کشور و اتحادیه اروپا انجام گرفته است، افزود: عمل به برجام به نفع همه خواهد بود و خصوصا اینکه رسیدن ایران به برنامه غنی سازی صنعتی را تضمین می کند.

کمالوندی با تأکید بر این که برجام باید حفظ شود چراکه به نفع جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: ما خود را برای سناریوهای دیگر نیز آماده کرده ایم و اگر سایر کشورها نخواهند به برجام متهد باشند ما نیز برنامه ها و سناریوهای دیگر خود را رو خواهیم کرد.

معاون بین الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تأکید بر این که اهداف ایران در برجام تغییر نخواهد کرد و رسیدن به غنی سازی صنعتی مهمترین هدف ایران از اجرای برجام است، افزود: توافق هایی که در برجام صورت گرفته نیز در همین راستا است که هم منافع ما را تضمین کند و هم نگرانی های طرفهای مذاکره کننده در مورد ایران برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه بهتر است کشورهای مذاکره کننده در برجام با ایران تعامل داشته باشند و این به نفع هر دو طرف است، خاطرنشان کرد: به یقین ایران کشورکوچکی نیست و امروز به یک قدرت فراملی تبدیل شده است؛ بنابراین هر کس که در آمریکا رییس جمهور شود، نمی تواند ایران را تهدید کند./9457/پ202/ج

 

ارسال نظرات