۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۶۰۶۲۹
آیت الله علما:

امانتداری و صداقت مصداق پاسداری از نفس و ارزش های اسلامی است

آیت الله علما با اشاره به اینکه صداقت و امانتداری دو معیار با اهمیت دین اسلام است گفت: امانتداری و صداقت مصداق پاسداری از نفس و ارزش های اسلامی است.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حاج شهباز خان با اشاره به توصیه های ائمه اطهار علیهم السلام ابراز داشت: انبیاء الهی همواره بشریت را به دو خصلت امانتداری و صداقت دعوت می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: خداوند متعال صادقان و امانتداران را می ستاید و پیمان شکنان را مورد غضب قرار می دهد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به ملاک و معیارهایی که رسول اکرم (ص) برای جامعه تشریح کرده است بیان داشت: باید نسبت به امانت داری اهتمام ویژه داشت و نباید نسبت به زیادی روزه، نماز و کار خیر دیگران حسادت ورزید.

وی با اشاره به اینکه دروغ کلید گناهان است اظهار داشت: پیامبر اسلام صداقت را سرلوحه امور خود قرار می داد و دیگران را همواره توصیه به صداقت و راستگویی می کرد.

آیت الله علما تأکید کرد: کسی که صداقت ندارد قطعأ ایمان نخواهد داشت زیرا ملاک و معیار اسلام در جهت سلامت مردم، امانتداری و صداقت در گفتار و عمل است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ابراز داشت: امانتداری و صداقت مصداق پاسداری از نفس خود و ارزش های اسلامی است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) ابراز داشت: اگر کسی در امانت دیگران خیانت کند و در این لحظه بمیرد از امت من نمی باشد و در حالی به ملاقات خداوند می رود که پروردگار غضبناک است.

وی در پایان اخلاق اسلامی و دینی را سبب خشنودی خداوند دانست و گفت: زبان صادق، حفظ امانت و اخلاقی نیک سبب خشنودی خداوند و ائمه معصومین (ع) است./857/202/ب3

 

ارسال نظرات