۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۶۱۴۴۷
مدیر گروه معارف شبکه جام جم:

شور و شعور حسینی بایستی در پیاده روی اربعین به هم تنیده شود

حجت الاسلام عرفاتی با بیان اینکه اربعین تکاپوی جسمانی و هجرتی به سوی بارگاه سیدالشهدا(ع) است، گفت: شور و شعور حسینی بایستی در این حرکت به هم تنیده شود تا با پرچم سیدالشهدا(ع) بتوانیم پیام دین خدا را به گوش جهانیان برسانیم.
حجت الاسلام عرفاتی

حجت الاسلام محسن عرفاتی، مدیر گروه معارف شبکه جهانی جام جم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه دستگاه سید الشهدا(ع) یک شور و یک شعور حسینی دارد و این منحصر به امام حسین(ع) است، اظهار داشت: این کنگره بی نظیر فقط برای امام حسین(ع) متصور است و ایجاد می شود، حتی برای رسول خدا هم اربعین نداریم.

وی ادامه داد: اربعین یکی از ویژگی های سیدالشهدا است که برای هیچ نبی، ولی و وصی نیست تنها مختص سیدالشهدا است، شور حسینی را می توان در زیارت اربعین دید، با توجه به قیام عاشورا و سراسر عشق، شور و از خودگذشتگی و ایثاری که در این حادثه است این شور فطری و الهی در وجود همه است.

مدیر گروه معارف شبکه تلویزیونی و جهانی جام جم با بیان اینکه اربعین تکاپوی جسمانی و هجرتی به سوی بارگاه سیدالشهدا(ع) است، ابراز داشت: شور و شعور حسینی بایستی به هم تنیده شود تا با پرچم سیدالشهدا(ع) بتوانیم پیام دین خدا را به گوش جهانیان برسانیم.

رساندن کلام اهل بیت(ع) به فطرت های پاک

وی اضافه کرد: امام رضا(ع) می فرمایند اگر محاسن کلام ما را به گوش جهانیان برسانید همه تبعیت می کنند، یعنی چون خدا انسان را بر فطرت الهی خلق کرده است و پیام اهل بیت(ع) هم نورانیت دارد، اینها با هم هماهنگ و هم سنخ هستند بنابراین بر دل همه می نشیند.

مدیر گروه معارف شبکه تلویزیونی و جهانی جام جم عنوان کرد: اگر ما عین کلام اهل بیت(ع)، روش و منش آنها را آن گونه که هستند برای دیگران بگوییم قطعا تاثیر دارد. تبلیغ در مرحله نخست نیازمند اخلاق حسنه، جاذبه، معنویت و نورانیت است.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه جبهه امام حسین(ع) همه عالم را تحت تاثیر خودش قرار است، گفت: ما باید آن چیزی که اهل بیت(ع) خواستند خارج از شعبه گرایی و گروه گرایی انجام دهیم.

وی ادامه داد: شعار سیدالشهدا(ع) که می فرمایند اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید، یک فرمایش جهانی است و همه می توانند از آن بهره‌بردای کنند، باید چتر هدایت سیدالشهدا را تا می توانیم گسترده‌تر پهن کنیم که البته خداوند متعال آن را پهن کرده است./875/ 302/ع

ارسال نظرات