۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۴۶۱۹۱۶
کارشناس امور دینی مطرح کرد؛

حرمت آبروی مؤمن هفتاد برابر حرمت کعبه/ غیبت دارای آثار وضعی است

کارشناس امور دینی گفت: گناه غیبت با آبروی افراد در ارتباط است و حفظ آبروی مؤمن از وظایف مسلمانان است، زیرا حرمت آبروی مؤمن هفتاد برابر حرمت کعبه است پس در این زمینه توجه بیشتری باید داشت چرا که آثار غیبت صرفا آثار ظاهری نیست بلکه غیبت دارای آثار وضعی است.
غیبت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی پورقربانی، کارشناس امور دینی شب گذشته در جمع عزاداران حسینی در حسینیه خیابان مدیریت کرمان، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند: سه گروه از مردم از عذاب قبر در امان نیستند که اولین آنان غیبت کنندگان هستند، از این رو هم غیبت کننده و هم شنونده غیبت عذاب دردناکی دارند.

وی بیان داشت: احادیث فراوانی در باب مذمت گناه غیبت بیان شده است اما آنچه اهمیت دارد مسأله حق الناس بودن این گناه است زیرا تا فرد غیبت شونده رضایت ندهد بخششی در کار نیست.

این کارشناس امور دینی اشاره کرد: مگر انسان در طول زندگی کوتاه خود چه میزان عمل صالح انجام می دهد که بخواهد در روز محشر آنها را به جبران گناه غیبت به غیبت شونده بدهد پس می بینیم که همه ما قدرت جبران این گناه و تحمل عذاب دردناکش را نداریم، بنابراین سعی کنیم زبان خود را حفظ کنیم.

وی عنوان داشت: گناه غیبت با آبروی افراد در ارتباط است و حفظ آبروی مؤمن از وظایف مسلمانان است، زیرا حرمت آبروی مؤمن هفتاد برابر حرمت کعبه است پس در این زمینه توجه بیشتری باید داشت چرا که آثار غیبت صرفا آثار ظاهری نیست بلکه غیبت دارای آثار وضعی است.

حجت الاسلام پورقربانی خاطرنشان کرد: دومین گروهی که عذاب قبر دارند، سخن چینان هستند که بدون هیچ ملاحظه ای و از روی حسادت و کینه و عقده سخن پراکنی کرده و موجب برافروختن آتش اختلافات میان افراد شدند.

وی افزود: گاه سخن چینان با انگیزه کینه توزی و نادانی کاری می کنند که منجر به مرگ افراد می شوند، زیرا اینان تاب دیدن خوشبختی دیگران را ندارند و همین امر فجایع بسیاری به بار می آورد.

حجت الاسلام پورقربانی ادامه داد: گروه سوم کسانی هستند که از نجاست بول(ادرار) نمی پرهیزند و به آن اهمیت نمی دهند در حالی که این حدیث نشان از اهمیت رعایت طهارت و نجاست در زندگی مؤمنان دارد، از این رو سهل انگاران در این امر به عذاب قبر منجر می شوند.

وی در پایان اشاره کرد: روایات بیان شده در باب عذاب قبر نشان از سختی بسیار این عذاب دارد، از این رو قبل از گرفتار شدن در این ورطه از ایمان خود محافظت کنیم تا همنشینی نیکو در خانه ابدیمان داشته باشیم./9703/202ب2

ارسال نظرات