۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۴۶۲۶۰۲
امام جمعه موقت علی آباد کتول:

متأسفانه ما به غیبت امام زمان عادت کرده ایم

امام جمعه موقت علی آباد کتول در حرم رضوی گفت: در هر عصری نبود وجود معصوم بحران تلقی می شود و امروز نفس امام زمان(عج) بین ما حضور دارند ولی متأسفانه غیبت ایشان برای جامعه ما عادی شده است و با توجه به خرافه گویی ها، ظهور حضرت را باور نکرده ایم.
حجت الاسلام رضا باستانی

به گزارش خبرنگار خبرنگاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضا باستانی، امام جمعه موقت علی آباد کتول، صبح امروز اول آذرماه در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با بیان اینکه نفس وجود معصوم در جامعه و در کنار او بودن باید برای ما مهم باشد، اظهار کرد: آفت بزرگ امروز جامعه ما عادی شدن غیبت امام زمان(عج) است که به عدم حضور صاحب الزمان(ع) و ندیدن ایشان عادت کرده ایم.

وی افزود: مشکل ما این است که گمان می کنیم امام زمان(ع) چه باشند و چه نباشند فرقی ندارد، مهم حرف و سخن آقاست که نگذاریم سخن ایشان زمین بماند در حالی که این تفکر باطلی است.

حجت الاسلام باستانی با اشاره به حدیث ثقلین، خاطرنشان کرد: امروز ما از روی ناچاری سراغ کتاب و روایات می رویم، در واقع ما باید وجود معصوم را بطلبیم، امام عصر را ببینیم و ایشان را زیارت کنیم.

وی خطاب به زائران با اشاره به زیارت امام رضا(ع)، گفت: هیچ تفاوتی بین حیات و ممات حضرت ثامن الحجج(ع) وجود ندارد، بنابراین باید به قدری معرفت خود را بالا برد که وقتی به حرم ایشان مشرف می شویم بدانیم آمده ایم تا خود حضرت را زیارت کنیم نه اینکه حرم و قبر ایشان را ببینیم.

امام جمعه موقت علی آباد کتول مطرح کرد: کسانی که مقام امام زمان(عج) را درک کنند ایشان را می بینند و از وجودشان بهره می برند، اما همه افراد آن را علنی و آشکار مطرح نمی کنند و عده ای برای اینکه ما بدانیم امام زمان(عج) بین ماست، به آن اشاره می کنند.

حجت الاسلام باستانی متذکر شد: از آنجا که زیادی به خرافی گویی ها بها داده ایم، درِ مسائل غیبی را بستیم و تا کسی قصد ابراز احساس معنوی داشت متهم به خرافه گویی کردیم و گفتیم دروغ است، به نبودن امام زمان(عج) عادت کرده ایم.

وی ادامه داد: در هر عصری نبود وجود معصوم بحران تلقی می شود، بر همین اساس در برخی دعاها به درگاه خدای متعال از وضعیت موجود، یعنی غیبت امام عصر شکایت می بریم.

حجت الاسلام باستانی خاطرنشان کرد: دین به ما آموخته است که معصوم را بطلبیم و برای دیدن او برنامه داشته باشیم ولی متأسفانه ما برای دیدن و زیارت حضرت حرص و ولع نداریم و این غیبت امام زمان(ع) برای ما خسارت و ضرر است./1308/202/ب2

ارسال نظرات