۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۶۲۷۲۸
استاد حوزه علمیه:

شناخت هدف آفرینش سبب تحول زندگی انسان می شود

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: وقتی انسان به پرسشهایی مانند از کجا آمدیم، به کجا می رویم و برای چه آمدیم پاسخ می دهد و درگیر آن می شود می تواند در لحظه لحظه زندگی او ثمربخش باشد.
حجت الاسلام یزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی امروز در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که در آمل برگزار شد اظهار داشت: در ایام ارزشمند و گرانقدری قرار داریم و ضرورت دارد بهره گیری ارزشمندی از آن صورت دهیم.

توجه دین مبین اسلام به عبودیت و بندگی

وی تصریح کرد: بندگی وعبودیت یکی از مهمترین خصایصی است که دین مبین اسلام به آن توجه کرده و ضرورت دارد دقت شایسته ای نسبت به آن داشته باشیم.

استاد فلسفه و عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: نیاز است تا انسانها تلاش کنند به مرحله عبودیت برسند که دین مبین اسلام نیز همت خود را بر روی امر بندگی قرار داده است.

ضرورت تلاش برای بندگی خداوند متعال

حجت الاسلام یزدان پناه بندگی خداوند منان را زمینه ساز کمال و تعالی انسان دانست و بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا بندگی پروردگار متعال را سرلوحه امور و فعالیتهای خود قرار دهد.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: اساس و فلسفه خلقت انسان برای بندگی است و انسانی که می خواهد به مقام کمال و رستگاری دست پیدا کند باید خود را بنده خداوند متعال کند.

وی با بیان این که انسان با دسته ای از پرسشهای اساسی و بنیادی روبرو است، گفت: پاسخ به این پرسشها در تمام برنامه های زندگی انسان اثربخش و ثمرات و دستاوردهایی دارد.

حجت الاسلام یزدان پناه تصریح کرد: وقتی انسان به پرسشهایی مانند از کجا آمدیم، به کجا می رویم و برای چه آمدیم پاسخ می دهد و درگیر آن می شود می تواند در لحظه لحظه زندگی او ثمربخش باشد.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم اظهار داشت: این پرسشها تا ابد با انسان خواهد بود حتی این پرسشها صحیح و یا نادرست باشد که نیاز است به آن توجه شایسته ای صورت گیرد.

ضرورت شناخت انسان از هدف آفرینش

وی با بیان این که این پرسشهای اساسی زندگی انسان را متحول می کند، گفت: پرسشهای عادی لحظه لحظه زندگی را درگیر نمی کند و یکی از کارهایی که دین انجام داد و آموخته پاسخ به پرسشهای اساسی است.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: این پرسشها انسان را از یک افق عادی به سمت دید قوی می کشاند و فرد را درگیر می کند که برای او حیات بخش می شود.

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که دید کافر در همین دنیا و دید مومن تا آخرت است، گفت: بعضی از انسانها در زمین ایمان زندگی کردند اما پرسشهای اساسی را رها کرده و به دنبال پرسشهای عادی هستند.

ارزان فروشی نکنیم

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم اظهار داشت: انسان باید مراقبتهای شایسته ای صورت دهد تا در سرای هستی خود را گم نکند و نیاز است دقت داشته باشیم که سرک کشیدن در زندگی دیگران فایده ای برای زندگی ما ندارد.

وی بر ضرورت بهره گیری از زندگی برای تعالی اشاره کرد و بیان داشت: انسان باید مراقب باشد تا خود را ارزان نفروشد که دین مبین اسلام بیان می کند در زندگی مسائلی را جست و جو کنید که به درد آخرت می خورد.

حرکت انسان در مسیر عاقبت بخیری باشد

حجت الاسلام یزدان پناه اظهارداشت: انسان باید کارهایی را دنبال کند برای او عاقبت بخیری داشته و زمینه ساز سعادت و رستگاری حقیقی او شود که ضرورت دارد از فرصتها استفاده کنیم.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که انسان باید کاری کند تا در مسیر کمال قرار گیرد، افزود: خلقت انسان برای حرکت در مسیر کمال است و باید این امر مهم و اساسی را مورد توجه قرار دهیم.

ضرورت تلاش انسان در مسیر تحقق هدف آفرینش

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خداوند متعال از مرحله نخست برای خلقت انسان هدفی داشته است که ما بیهوده به این سرای هستی نیامدیم و باید تلاش کنیم در مسیر اصلی خود حرکت داشته باشیم.

وی اظهارداشت: خداوند متعال از خلقت زمین، آسمان و انسان مقصودی داشته است که انسانهای کافر توان درک این کار را ندارند.

حجت الاسلام یزدان پناه تصریح کرد: ضرورت دارد اهتمام شایسته ای در راستای انجام اعمال نیکو شایسته داشته باشیم و تلاش کنیم نیکیها و خوبیها را در برنامه های زندگی خود ترویج دهیم.

گفتنی است، ویژه برنامه های عزاداری دهه آخر ماه صفر در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد آمل برگزار می شود./202/1314/ب1

ارسال نظرات