۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۴۶۲۷۴۰
نماینده خبرگان رهبری:

توفیقات الهی با دعا و تلاش به دست می‌‌آید

نماینده مجلس خبرگان رهبری در حرم امام رضا(ع) با تأکید بر نقش اراده انسان در توفیقات الهی، گفت: تنها با دعا و طلب توفیق کردن از خدای متعال خواسته های ما محقق نمی شود بلکه باید برای آن تلاش کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ​حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری امروز در سلسله برنامه های تبلیغی حرم مطهر رضوی ویژه دهه آخر صفر با بیان اینکه طلب توفیق از خداوند باید همراه با اراده و تلاش آدم باشد، اظهار کرد: اگر از خداوند توفیق زیارت اربعین، توفیق دستگیری از بیچارگان یا توفیق هر عمل خیری طلب کنیم بدون اینکه برای آن تلاشی داشته باشیم، خواسته ما محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه کار غیرعُقلایی مسخره است، بیان کرد: اراده خود انسان در همه امور نقش دارد، به فرموده امام رضا(ع) هفت کار است که اگر از کاری دیگری خالی شود استهزا و سخریه می شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: استغفار باید با عمل همراه نباشد، کسی که به زبان استغفار کند اما در قلب پشیمان نباشد خودش را مسخره کرده است.

وی عنوان کرد: بهشتی شدن زحمت دارد باید سختی ها را تحمل کرد بنابراین کسی که از خداوند طلب بهشت کند اما در سختی و رنجها صبور نباشد، خود را مسخره است.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی خاطرنشان کرد: توفیق تنها دعا کردن و از خدا خواستن نیست بلکه باید اراده و برای آن تلاش کرد، از این رو کسی که از خداوند توفیق بخواهد و برای آن کوششی نکند استهزا است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: کسی که از خدا طلب کند آتش جهنم را از ما دور کن چنانکه در قنوت می گوییم «و قنا عذاب النار»، کسی که از عذاب جهنم به خدا پناه می برد اما از شهوت های حرام پرهیز نکند، حلال و حرام را نمی شناسد خود را مسخره کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از کارهای مسخره و غیر عقلایی اینست که کسی که یاد مرگ باشد اما خود را برای سفر آخرت آماده نمی کند، عنوان کرد: به تعبیر امام علی(ع) که حضرت محمد(ص) نیز آن را نقل کرده اند: آنقدر کار مرگ به مسخرگی کشیده شده است انگار مرگ برای ما نیست حتی هنگامی که در تشییع جنازه ها شرکت می کنیم این تصور را داریم که میت باز می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی با تأکید بر اینکه مرگ نیاز به آمادگی دارد، تصریح کرد: مرگ پایان این دنیا و سفری است که برگشت ندارد؛ همه اقشار و اصناف، مشهور و غیر مشهور، پیرو جوان، غنی و فقیر، تاجر و کارگر همه رفتنی هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر کسی بگوید که خدایا به یاد تو هستم و تو را دوست دارم اما شوق لقاءالله نداشته باشد خودش را مسخره کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی خاطرنشان کرد: زیارت حسین بن علی(ع)، روضه خوانی، شرکت در محفل عزای ایشان، اشک بر مصیبت سیدالشهدا و رفتن به کربلا توفیق می خواهد، اما توفیق تنها به معنای سجاده نشینی و دست به سوی آسمان بلند کردن نیست./201/1308/ب1

ارسال نظرات