۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۶۳۱۴۸
فرمانده هوا و فضای سپاه:

اگر آمریکا می توانست ما را بمباران می کرد نه خواهش

سردار حاجی‌زاده با اشاره به این‌که بایستی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصادی نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: فشار جنگ به ما دیکته کرد که توانمند شویم.
سردار حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار امیرعلی حا‌جی‌زاده، فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در همایش ملی مانور قدرت که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: توپخانه سپاه ابتدا به فرماندهی شهید طهرانی مقدم و جانشینی شهید حسن شفیع زاده آغاز به کار کرد.

وی با بیان این‌که عمده کادر توپخانه سپاه را نیروهای تبریزی تشکیل داده بودند، خاطرنشان کرد: شهید طهرانی مقدم علاقه ی خاصی به خطه آذربایجان داشت و به علت تعامل مطلوب و سازنده ای که با نیروهای آذربایجان داشت، می خواست زبان آذری را یاد بگیرد.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به نقش آذربایجان در رفع مشکلات کشور گفت: آن مسؤولی که نمی تواند از جیب خود عبور کند و تنها به فکر اقوام خود است؛ نمی تواند کار را پیش ببرد بلکه در این عرصه از خود گذشتگی و ایثار لازم است؛ اگر در دوران دفاع مقدس توانستیم مشکلات بسیار بزرگی را حل کنیم، همه در سایه ایثار و گذشتن از خود بود.

وی با طرح این سؤال که چرا با وجود اینکه بسترهایی در کشور وجود دارد؛ نمی توانیم برخی از مشکلات موجود را حل کنیم، گفت: وجود رهبری مقتدر، جوانانی فداکار، نیروی انسانی وسیع و منابع غنی کشور را نسبت به همتایان مشابه خود متمایز کرده است، اما متاسفانه هنوز در برخی از مسایل گیر کرده ایم.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه با اشاره به این‌که وضعیت امروز بسیار بهتر از شرایطی است که در دوران جنگ داشتیم، افزود: در زمان جنگ نه تنها از نظر تجهیزات کمبود داشتیم، بلکه حتی در بین نیروهایمان سازماندهی نیز وجود نداشت اما توانستیم دشمن را بدون تسلیم یک وجب خاک عقب برانیم.

وی ادامه داد: فشار جنگ به ما دیکته کرد که توانمند شویم، امروز فرماندهان زبده، ارتش پر قدرت و امکانات کافی داریم، یعنی تهدید جنگ تحمیلی را تبدیل به فرصت کردیم؛ در حوزه های نظامی مجبور بودیم کوچک ترین قطعات را خودمان بسازیم، زیرا از واپسین روزهای انقلاب تحریم در حوزه های مختلف شامل حال ما شد.

سردار حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره سیر تکاملی توان موشکی سپاه در دوران و پس از جنگ تحمیلی اظهار داشت: هدایت و کنترل موشک ها اجزایی را نیاز داشت که ما در اختیار نداشتیم و حتی دانش طراحی هم نداشتیم، اما با عزم و اراده و ایثار و گام به گام پیش رفتیم، بارها هم در مسیر شکست می خوردیم اما متوقف نمی شدیم.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه تصریح کرد: امروز در بخش موشکی به حدی رسیدیم که بر اساس نیاز ایده مطرح می شود و به مرحله تولید می رسد؛ موشکها را بدون کپی می سازیم و حتی فاصله 10 ساله طرح ایده تا ساخت موشک به کمتر از دو سال رسیده و این نشان دهنده اوج توانمندی است.

وی تاکید کرد: امروز در حوزه بدون سرنشین در صدر قرار گرفتیم و به افق رسیدیم، هم اکنون هرچه نیاز داشته باشیم با برد مورد نیاز تولید می کنیم و هیچ مشکلی هم در این مسیر پیش نمی آید؛ اما سؤال اینجاست که چرا در حوزه اقتصادی گیر کرده ایم؟ یقین داشته باشیم که اگر آمریکا می توانست ما را بمباران می کرد نه خواهش!

سردار حاجی‌زاده با اشاره به این‌که بایستی رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه اقتصادی نیز مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر سیاست‌‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد؛ بسیاری از معضلات و مشکلات برطرف خواهد شد./202/935/ب1

ارسال نظرات