۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۶۳۸۲۵
مدير حوزه علميه دارالعم کاشان:

آگاهي سياسي براي طلاب يک ضرورت است

مدير حوزه علميه دارالعلم اسلامي شهرستان کاشان گفت: آگاهي سياسي براي طلاب حوزه علميه يک ضرورت است، منتها لازم نيست که مباحث سياسي و حکومت اسلامي به صورت درسي جداگانه در نظر گرفته شود که همين کار سبب به حاشيه رفتن آن مي‌شود.
حجت الاسلام سيد عباس شريفيان

حجت الاسلام سيد عباس شريفيان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: آگاهي سياسي براي طلاب حوزه علميه يک ضرورت است و مهمترين شاخصه يک طلبه بسيجي همراه کردن درس خواندن با آگاهي سياسي است.

وي افزود: منتها لازم نيست که مباحث سياسي و حکومت اسلامي به صورت درسي جداگانه در نظر گرفته شود که همين کار سبب به حاشيه رفتن آن مي‌شود بلکه بايد مباحث سياسي و حکومتي در تمامي دروس حوزه علميه جريان داشته باشد مثل همان روشي که حضرت امام خميني (ه) در درس فقه خود در نجف داشتند.

حجت الاسلام شريفيان، با اشاره به نفوذ افکار و جريانات انحرافي و ضد انقلاب در حوزه‌هاي علميه گفت: اگر طلاب حوزه‌هاي علميه آگاهي‌هاي لازم را داشته باشند هيچ‌گاه تحت تاثير افکار انحرافي قرار نخواهند گرفت و اين جريانات در حقيقت از عدم آگاهي طلاب سوء استفاده مي‌کنند.

فرمانده پايگاه بسيج حوزه علميه دارالعلم ادامه داد: طلاب بسيجي بايد با برقراري ارتباط چهره به چهره با ساير طلبه‌ها آنها را نسبت به مسائل روز آگاه کنند و کتاب و منابع مناسب را معرفي کنند چرا که اين کار آنها از سخن مدير يا استاد مدرسه تاثيرگزارتر است.

حجت الاسلام شريفيان با اشاره به فيلم «يتيم‌خانه ايران» که حدود ۱۰۰ سال پيش نيمي از جمعيت ايران به دست انگليس کشته شده و آثاري از آنها نيست تاکيد کرد: اگر طلبه بداند که در دوران دفاع مقدس تنها يک درصد جمعيت ايران به شهادت رسيدند و صداي کار آنها در تمام جهان پيچيد، هيچ‌گاه تحت تاثير افکار انحرافي قرار نمي‌گيرد.

وي خاطرنشان کرد: بايد افراد خبره به جمع طلاب حوزه‌هاي علميه دعوت شوند تا آنها را نسبت به مسائل سياسي آگاه کنند و بالاتر آنکه اساتيد حوزه‌ها بايد به آگاهي نسبت به مسائل روز مسلح شوند تا تمام کلاس‌ها و درس‌هاي حوزه با بصيرت همراه باشد./302/1307/ب1

ارسال نظرات