۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۶۳۹۷۵
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بیرجند خبر داد؛

برگزاری زیارت ازبعید حضرت رسول اکرم در امامزادگان باقریه بیرجند

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بیرجند و درمیان گفت: زیارت ازبعید حضرت رسول اکرم(ص) فردا همزمان با 28 صفر در آستان مبارکه امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می شود همچنین مراسم شهادت امام رضا(ع) نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان در این آستان مبارکه برگزار می شود.
امامزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مهدی قاصری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بیرجند و درمیان عصر امروز در دیدار با فرماندار شهرستان بیرجند اظهار داشت: 2 هزار و 200 موقوفه و 5 هزار و 200 رقبه در شهرستان های بیرجند و درمیان وجود دارد، اکثر این موقوفات در راستای اجرای نیات واقفان بوده است.

وی از وجود 18 امامزاده و 680 مسجد و حسینیه در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: اوقاف در جهت برگزاری برنامه های فرهنگی گام های خوبی را برداشته است هر چند هنوز برای این برنامه های فرهنگی بودجه ای برنامه ریزی نشده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های بیرجند و درمیان با اشاره به برنامه های حفظ قرآن، افزود: در شهرستان بیرجند حدود 30 نفر مربی در کلاس های حفظ قرآن که در طول سال برگزار می شود شرکت می کنند، تاکنون نیز حدود 3 هزار نفر در این کلاس ها شرکت داشته اند.

حجت الاسلام قاصری وقف را سنت حسنه و نیکویی دانست و تصریح کرد: هر فردی  می تواند در این سنت حسنه با مشارکت در وقف های مشارکتی شرکت کند تا سهمی در این کار نیکو داشته باشد.

وی با اشاره به 28 صفر سالروز رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، ادامه داد: زیارت ازبعید حضرت رسول اکرم(ص) فردا همزمان با 28 صفر در آستان مبارکه امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می شود همچنین مراسم شهادت امام رضا(ع) نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان در این آستان مبارکه برگزار می شود./880/202/ب3

ارسال نظرات