۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۴۶۴۲۱۱
استاد حوزه علمیه:

هدف فرهنگی جبهه کفرنابودی دوستی و مودت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت مؤمن، محبت و مودت را رشد می‌دهد، گفت: امروز دنیای کفر درصدد حذف این زیارت‌ها است به همین سبب قرار گرفتن در این جبهه و مبارزه با اقدامات دشمن بسیار حائز اهمیت است.
سمیع زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن سمیع‌زاده، استاد حوزه علمیه، دوشنبه شب در مراسم سوگواری شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) که به همت هیأت رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) تهران برگزار شد، گفت: یکی از معانی زیارت دیدار است.

وی افزود: دیدار به بدو بخش اماکن و انسان‌ها تقسیم می‌شود و انسا‌ن‌ها نیز شامل معصوم و غیر معصوم می‌شود.

حجت الاسلام سمیع‌زاده بیان داشت: دیدار انسان‌های مومن آثار بسیار عظیمی دارد و امروز دنیای کفر درصدد حذف این زیارت‌ها است به همین دلیل قرار گرفتن در این جبهه و مبارزه با اقدامات دشمن بسیار حائز اهمیت است.

وی به فرمایش پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «زیارت مؤمن محبت و مودت را رشد می‌دهد» اشاره کرد و گفت: امروز زنده نگاه داشتن صله رحم از لوازم ضروری جوامع بشری به شمار می‌رود.

این کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین بیانگر دوستی و مودت دو امت ایران و عراق است. امروز کشور عراق با آغوشی باز میزبانی زوار اربعین حسینی را بر عهده دارد و این نهایت محبت آنان به محبان امام حسین(ع) است.

وی گفت: پیامبر(ص) دارای خلق عظیم بود. ایشان با کودکان و دیگر مردمان بسیار با مهربانی و رافت برخورد می‌کرد و هرگز خشمگین نمی‌شدند./813/ 203/ع

 

ارسال نظرات