۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۶۴۳۸۵
امام جمعه بیرجند:

وقف باید در جهت نیت واقف هزینه شود

امام جمعه بیرجند با تاکید بر توسعه فرهنگ وقف، گفت: باید وقف در جهت نیت واقف هزینه شود.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی، بر ضرورت ورود خیران در زمینه وقف تأکید کرد و اظهار داشت: باید انسان‎های خیر در مقوله وقف تا جایی که می‌توانند ورود پیدا کنند تا حوزه‌های عملیه ما در سطح عالی باشد.

وی با بیان اینکه افرادی که در اوقاف مشغول به‌کار هستند کاری بسیار بزرگی را انجام می‌دهند، توضیح داد: بسیاری از کشورها با سیستم وقف اداره می‌شوند.

امام جمعه بیرجند بر لزوم ساماندهی و جهت‎دار کردن وقفیات تأکید کرد و بیان داشت: حوزه‌های علمیه ریشه انقلابی دارند از این رو باید رشد یابند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم مشکلات حوزه‌های علمیه را برطرف کنیم، تبیین کرد: باید فرهنگ‌سازی شود تا وقف در راستای هدف و نیت واقف هزینه شود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر در دنیا بسیاری از کشورها به سمت وقف پیش رفته‌اند به گونه‎ای که کشور آمریکا مهمترین دانشگاه آن وقف است.

امام جمعه بیرجند اذعان داشت: در شهرستان بیرجند هم باید هر جایی که یک امام جماعت دارد یک پایگاه برای امام صادق(ع) و امام باقر (ع) بزنیم زیرا در بسیاری از نقاط استان مشکلات زیادی وجود دارد./101/880/ب1

ارسال نظرات