۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۶۴۷۵۱
دریادار سیاری:

نیروی دریایی جمهوری اسلامی از هیچ تهدیدی هراس ندارد

دریادار سیاری با بیان این‌که نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از هیچ تهدیدی هراس ندارد، گفت: نیروی دریایی ارتش و سپاه تمام تحرکات را در خلیج فارس، دریای عمان و شمال دریای هند رصد می کنند و به هیچ عنوان اجازه نمی دهند هیچ شناوری به مرزهای آبی ایران نزدیک شود.
امیر سیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به توانمندیهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی دریایی در عرصه خلیج فارس و دریای عمان چون نگینی درخشنده است.

وی با تحلیل اقدامات نیروی دریایی ایران در توسعه سواحل مکران، این اقدامات را در راستای عملیاتی کردن تدابیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه ارزیابی و ابراز کرد: هر اقدام آبادانی در سواحل مکران زیر سایه امنیت انجام می شود، امنیت باشد می توان از منافع دریایی کشور استفاده کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به اینکه یک سوم تجارت جهانی در شمال اقیانوس هند، دریای عمان، خلیج عدن و باب المندب انجام می شود، اهمیت امنیت این منطقه را برای جهان و جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با تدابیر رهبر معظم انقلاب امروز نیروی دریایی با اقتدار در شمال دریای هند مستقر شده و امنیت منطقه را برآورده کرده است.

وی افزود: نیروی دریایی برای تأمین منافع کشور به صورت مستمر در خلیج عدن حضور دارد و برای مقابله با تهدید دزدان دریایی اقدامات مهمی انجام داده است و امنیت تمامی کشتی های تجاری و نفت کش ایران که از سمت باب المندب به غرب و از غرب به سمت ایران حرکت کردند را تأمین کرده است.

دریادار سیاری با بیان اینکه امروز حضور ناوگروه های ما در نقاط مختلف جهان برای نشان دادن توانمندی بین المللی بودن و سیاسی بودن نیروی دریایی است، تصریح کرد: استقرار ناوهای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندر دوربان آفریقای جنوبی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بازدید از مناطق دریایی کشورهای جهان را که توسط نیروی دریایی انجام می شود، سبب جلوگیری از ایران هراسی، نمایش توان جمهوری اسلامی ایران، انتقال فرهنگ جمهوری اسلامی، حفظ و توسعه ارتباطات سیاسی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش و سپاه تمام تحرکات را در خلیج فارس، دریای عمان و شمال دریای هند رصد می کنند و به هیچ عنوان اجازه نمی دهند هیچ شناوری به مرزهای آبی ایران نزدیک شود، گفت: نیروی دریایی با حمایت همه جانبه مردم همیشه در صحنه و تحت رهبریهای رهبری معظم انقلاب از هیچ تهدیدی هراس ندارد و برای دفاع از مرزهای آبی در همه عرصه ها حضور خواهد داشت.

سیاری که به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی سخن می گفت با اشاره به علت نامگذاری این روز با شروع جنگ تحمیلی و حمله دشمن تا دندان مسلح به مرزهای جمهوری اسلامی ایران، تصور دشمن را عدم آمادگی نیروی دریایی به مرزهای آبی کشور دانست و حماسه دلاورمردان نیروی دریایی را یادآور شد.

وی شکست کامل نیروی دریایی عراق، سیادت جمهوری اسلامی ایران بر شمال خلیج فارس، انهدام پایانه های نفتی البیک و الامیه، محاصره دریایی کشور دشمن و شکست توان اقتصادی دشمن و نشان دادن توانمندی های نظام اسلامی ایران در عرصه دریا را از نتاریج ارزشمند عملیات مروارید خواند./920/پ202/ج1

ارسال نظرات