۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۶۵۷۸۹
مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب:

وظیفه بندگان خالص در زمان غیبت، بریدن از دنیا و پیوستن به دوست است

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه وظیفه بندگان خالص و دیندار در زمان غیبت، بریدن از دنیا و پیوستن به دوست است، گفت: انتظار کشیدن عملی قلبی و درونی است که آثار و برکت های فراوان بیرونی هم دارد.
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه این شهرستان، ابراز داشت: امامت به معنای نایب شدن از پیامبر(ص) و پذیرش ریاست بر تمام اشیا و موجودات، با شروطی پدید می آید که نمی توان آنها را از راه رنج، ریاضت، عبادت و تحصیل در تمام عمر به دست آورد.

مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب تصریح کرد: تعیین امامت تنها با خواست و اراده خداوند عزوجل است که هر که را خواست تربیت کند، حکمت بیاموزد و قابل ریاست و امامت کند، البته در نزد خداوند، انسان کوچک و بزرگ در این مسأله یکسان است.

وی با اشاره به اینکه برخی در سنین پایین به امامت می رسند، ادامه داد: به عنوان مثال حضرت عیسی(ع) در گهواره خلعت نبوت پوشید و نیز خداوند در کودکی به یحیی(ع) وحی فرستاد و در کودکی عقل او را محکم و کامل کرد، خداوند متعال در آیه تطهیر، حسنین علیهم السلام را از پلیدی و نادانی به دور می داند و این کنایه از ثبوت منصب امامت در ایشان است، بنابراین، مانعی ندارد که امام زمان (عج) در کودکی به امامت رسیده باشد.

حجت الاسلام کرمی نیا خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) می فرماید حضرت مهدی(عج) بعد از اینکه یادش از خاطره ها محو شد و بیشتر معتقدان به امامتش، از اعتقاد خود برگشتند قیام می کند.

این مسؤول یادآور شد: شیعیان آن حضرت باید در عصر غیبت، اعتقاد به وجود مبارک آن حضرت، تقوا و دین داری را سرلوحه اعمال خود قرار دهند، زیرا امام صادق(ع) می فرماید «صاحب الامر غیبتی خواهد داشت که هر کس در آن دوره بخواهد دیندار بماند، باید سختی هایی را به جان بخرد و دو دستی به دین خود بچسبد».

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: وظیفه بندگان خالص و دیندار در زمان غیبت، بریدن از دنیا و پیوستن به دوست است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب بیان داشت: امام رضا(ع) می فرماید «بردباری و چشم به راه گشایش بودن چه زیباست»، انتظار کشیدن که از وظایف یاوران امام زمان(عج) است، عملی قلبی و درونی است که آثار و برکت های فراوان بیرونی هم دارد.

حجت الاسلام کرمی نیا در پایان بیان داشت: انسان منتظر، همواره بریده از این عالم طبیعت و دنیا به نظر می رسد و گویا در دنیا به صورت نیم خیز نشسته است تا همین که ندای آسمانی به گوشش رسید، از سر سفره جهان برخیزد و خود را به آقایش برساند، انسان منتظر نشانه هایی همچون پرهیز از گناه، انجام واجبات، داشتن اخلاق الهی و دعوت همیشگی به دین خدا را در وجود خود پرورش می دهد./857/203/ب2

ارسال نظرات