۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۶۶۱۰۷
استاد حوزه علمیه:

اعمال انسان سبب خشنودی و ناراحتی ائمه معصومین می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه اهل بیت(ع) در فضائل یکی هستند، گفت: اعمال انسان سبب خشنودی و ناراحتی ائمه معصومین(ع) می‌شود.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه و دانشگاه، پنجشنبه شب در کلاس شرح تفسیر جامعه کبیره که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: همه اهل بیت(ع) در فضائل یکی هستند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) دریافت کننده نیکی‌ها و بدیهای اعمال انسان هستند، بیان داشت: در روایات آمده است که اگر کسی حاجت مسلمانی را برطرف کند گویا حاجت همه ما اهل بیت(ع) را برطرف کرده است؛ اعمال انسان سبب خشنودی و ناراحتی ائمه معصومین(ع) می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: اگر انسان نیاز و حاجت کسی را مرتفع کند در حدیثی آمده که گویا این شخص نیاز ما اهل بیت(ع) را بر طرف کرده است، انسان اگر این مهم را به درستی درک کند رفتار و کردار او صحیح شده و به کمال می‌رسد.

این استاد دانشگاه گفت: امام جواد(ع) فرمودند: ثواب زیارت پدرم از ثواب جدم حسین(ع) بالاتر است؛ این اختلاف ثواب به ائمه معصومین(ع) برنمی‌گردد بلکه این تفاوت به شرایط درونی و بیرونی زائر بستگی دارد.

وی افزود: ثواب زائری که در رفاه کامل به زیارت می‎رود با فردی که با سختی راهی زیارت می‌شود متفاوت است، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: مسلمانان قبل از هجرت هرگز با مسلمانان بعد از هجرت یکی نیستند همانطور که مجاهدان قبل از انقلاب با مجاهدان پس از انقلاب یکی نیستند.

شجاعی با بیان اینکه ارزش یک عمل به اندازه سختی است که انسان برای تحقق آن متحمل می‌شود، گفت: اهل بیت(ع) در فضایل همه یکی هستند اما میزان ثواب زیارت بستگی به خود زائر دارد./202/813/ب1

ارسال نظرات