۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۶۶۱۲۵
امام جمعه ارومیه:

ممانعت از حضور نتانیاهو در باکو وظیفه مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به حضور نتانیاهو در باکو برای مناظره، گفت: استقبال از چنین جنایتکارانی که دست های آنان آلوده به خون مسلمانان است ایستادگی در برابر خدا و شراکت در جنایات آنان است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به علل پشیمانی افراد از عملکرد خود پس از مرگ اشاره کرد و اظهار داشت: عدم پایداری دنیا و اموالی که به هر طریق به دست آورده در مقابل پایداری حساب و نتیجه این اموال بر اساس کلام امام علی(ع) اصلی ترین علت پشیمانی افراد و آرزوی بازگشت دوباره آنان برای جبران به دنیا است.

وی افزود: کسی که به دیگران رو می اندازد یا دنبال واسطه برای رسیدن به پست و مقام است در قیامت وقتی نتیجه عملکرد خود را مشاهده می کند از کرده پشیمان شده و افسوس می خورد که این پست مقام از آن دیگران بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به اهمیت صله ارحام اشاره و اضافه کرد: صله ارحام واجب، جزئی از دین و مورد سفارش ائمه اطهار(ع) است و هر کس بدون علتی ترک کند در دنیا و آخرت کتک کار خود را می خورد.

وی ضمن تبریک آغاز ولایت و امامت امام عصر(عج)، گفت: بر اساس روایات امام(ع) همیشه به فکر شیعیان هستند، پس ما نیز باید ارتباط خود را با حضرت بیشتر کرده و لااقل با سلام و دعایی هر روز ایشان را یاد کنیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به هفته وحدت که از 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول بخاطر اختلاف نظر شیعه و سنی در تاریخ ولادت نبی خاتم(ص) است، تاکید کرد: با چنگ زدن به ریسمان الهی باید از تفرقه پرهیز کرد که خدای متعال دشمنیها را با نعمت اسلام از بین امتهای عصر جاهلیت رفع کرده و آنان را نجات داد.

وی هر نوع شعار و نمادی که سبب تفرقه بین امت اسلامی شود را دشمنی با دین الهی دانست و افزود: فراکسیون کرد یا ترک که در مجلس ایجاد می شود آیا خواست خدا، پیامبر یا جانشینان حضرت است؟ سخن دین اسلام رنگ خدایی گرفتن است و تفرقه مسلمانان کافران و صهیونیست را ارباب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی هر نوع اقدامی که به اتحاد مسلمانان ضربه بزند را بدخواهی با دین عنوان و اضافه کرد: چنین افرادی بد مسلمانان را می خواهند.

وی با اشاره به 16 آذر روز استکبار ستیزی، ابراز کرد: شعار اصلی روز دانشجو مرگ بر آمریکا است و موضوع نامگذاری این روز هم دشمنی آمریکا با ملت ایران از صدر تا کنون است، ولی برخی چنین روزی را سعی دارند به انقلاب ستیزی تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: نباید به افرادی که بر اساس تاکید الهی در دلشان غل و غش است اجازه داد در روز استکبار ستیزی به دانشگاه های ما آمده و برای زدودن علاقه جوانان و فرزندانمان به انقلاب و اسلام تلاش کنند.

وی به حضور نتانیاهو در باکو برای مناظره اشاره و اعلام کرد: استقبال از چنین جنایتکارانی که دست های آنان آلوده به خون مسلمانان است ایستادگی در برابر خدا و شراکت در جنایات آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به کلام الهی که مسلمانان را از همنشینی و اعتماد به قوم یهود پرهیز می دهد، گفت: ندای امام حسین(ع) در روز عاشورا در صورت نداشتن دین آزادمردی بود و مسلمانان کشور آذربایجان باید متوجه این مساله بوده و از حضور نتانیاهو در باکو ممانعت کنند./201/936/ب1

ارسال نظرات