۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۶۶۶۲۰
عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت قم:

شناخت شایسته امام زمان از وظایف منتظر واقعی در عصر غیبت است

عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: درک واقعی و شناخت شایسته از امام زمان (عج) از وظایف منتظر واقعی در عصر غیبت است تا بتواند هنگام ظهور همراه امام عصر (عج) باشد.
حجت الاسلام کریم زاده - همایش مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر کریم‌زاده، عضو هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، امروز در همایش دانش‌آموزی مهدویت که در محل کانون شهید باهنر بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه امام زمان (عج) از نظرها غایب است اما همانند خورشید پشت ابر، نور هدایت او در دنیا وجود دارد.

وی افزود: خداوند برای هدایت بشر 11 امام به‌عنوان سراج هدایت فرستاد اما مردم نتوانستند امام زمان خود را به‌درستی بشناسند درنتیجه تمام ائمه اطهار (ع) را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام کریم‌زاده تصریح کرد: غیبت حضرت مهدی (عج) هم برای این است که امت اسلام به شناخت واقعی و درک شایسته از امام زمان خود برسند تا بتوانند بعد از ظهور امام غایب در رکاب وی قرار گرفته و ظلم و فساد در دنیا را از بین ببرند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، خاطرنشان کرد: استکبار در طول تاریخ مسأله تفرقه را در برنامه خود گنجانده و همواره به دنبال ایجاد تفرقه در بین جوامع اسلامی است تا مسلمانان نتوانند به وحدت دست یابند.

وی افزود: تحلیل رسانه‌ای جبهه استکبار بیشتر در راستای اختلاف‌افکنی در بین امت اسلامی است؛ ازاین‌رو همیشه دشمنان اسلام و نظام اسلامی درصدد چندقطبی کردن امت واحد اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام کریم‌زاده با تأکید بر اینکه باید با بصیرت و تأسی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب وحدت موجود در ایران اسلامی حفظ و تقویت شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب و نظام اسلامی و حضور علما و روحانیان بابصیرت شیعه و سنی وحدت مناسبی در ایران اسلامی وجود داشته و این امر در مناسبت‌های ملی و مذهبی به‌وضوح قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: این وحدت عملی که امروز در حوزه‌های متعدد فرهنگی، قومی و زبانی وجود دارد، بایستی به جامعه اسلامی و سایر کشورهای مسلمان به‌عنوان الگوی عملی وحدت معرفی شود.

حجت‌الاسلام کریم‌زاده با اشاره به اتحاد و همدلي مردم غيور ايران در جريان انقلاب اسلامي، گفت: در زمان انقلاب اسلامي وحدت و همبستگي ملت عزيز ايران و درايت و بينش وسيع امام خميني (ره) سبب پيروزي فرخنده انقلاب اسلامي شد و در پي آن، پيروزي در هشت سال دفاع مقدس هم وحدت و همبستگي مردم غيور ايران را به جهانيان نشان داد.

وي با اشاره به حضور پرشور مردم ايران در مناسبتهای ملی و انقلابی خاطرنشان كرد: امروز هم مردم مقاوم و شهیدپرور ايران با حضور در مناسبتهای مختلف ازجمله راه‌پیمایی اربعين حسيني در سالهاي جاري وحدت مضاعف خود را به جهانيان نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام کریم‌زاده با قدرداني از اتحاد بين مردم ايران و پیروان مذاهب شيعه و سني، اظهار داشت: تا زماني كه دشمنان شيعه و اسلام و انقلاب اين انسجام و وحدت بين ايرانيان و اقوام مختلف این کشور را ببينند جرأت نمی‌کنند با تفرقه‌افکنی عزتمندی و استقلال ايران را زير سؤال ببرند./9314/202/ب3

ارسال نظرات