۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۶۶۶۲۴
کارشناس امور دینی در لرستان:

بستر سازی برای نزدیک شدن ظهور از ویژگی منتظران است

کارشناس امور دینی و فرهنگی در خرم آباد با بیان اینکه بستر سازی برای نزدیک شدن ظهور را از ویژگی منتظران است، گفت: ظهور حضرت مهدی(عج) برای نجات، هدایت و سعادت بشری است.
حجت الاسلام لرستانی

حجت الاسلام علی لرستانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، انتظار ظهور یک مصلح بزرگ آسمانی، امید به آینده و استقرار صلح و عدل جاویدان امری فطری و طبیعی است که با ذات و وجود انسانها سر و کار دارد، با خلقت هر انسان همراه است که زمان و مکان نمی شناسد و به هیچ قوم و ملتی اختصاص ندارد.

وی افزود: آحاد افراد جامعه بر اساس فطرت ذاتی خودشان مایلند روزی فرا برسد که جهان بشریت در پرتو ظهور رهبری الهی، آسمانی و با عنایات پروردگار مردم را از ظلم ظالمان و از ستم ستمکاران نجات دهد.

کارشناس امور دینی و فرهنگی در خرم آباد عنوان کرد: با ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(ع)، انسانها از وضع فلاکت بار نجات پیدا می کنند و به امنیت کاملی دست پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرستادگان خداوند متعال و ائمه معصومین(ع) همگی با هدفی واحد که آن نیز آشنایی جامعه با توحید، اجرای عدالت و زنده کردن فرایض الهی است، به پا خواسته اند، بیان کرد: ظهور امام زمان(ع) برای محقق ساختن ارزشهای دینی و اسلامی در جامعه و احیای اسلام ناب محمدی(ص) و اصیل است.

حجت الاسلام لرستانی یادآور شد: امام زمام(ع) در زمان ظهور همچون جد بزرگوارش رسول خدا(ص) که رحمت العالمین بودند، عمل می کنند و بدون خون و قیام می کند، چراکه امام زمان(ع) برای نجات، هدایت و سعادت بشری قیام می کند.

وی خاطرنشان کرد: در تمام ادیان و مذاهب جهان از مصلحی که در آخر زمان ظهور خواهد کرد و به جنایتها و خیانتها ضد بشر پایان داده و حکومتی واحد جهانی بر اساس عدالت واقعی بنیان می کند، سخن می گویند.

کارشناس امور دینی و فرهنگی در لرستان با اشاره به اینکه اعتقاد به ظهور مصلح در تمام ادیان آسمانی وجود دارد، بیان داشت: اسامی مبارک آن حضرت البته با الفاظ مختلف در بسیاری از کتب مذهبی اهل ادیان و ملل مختلف جهان مطرح است.

وی به ویژگی منتظران اشاره و عنوان کرد: از وظایف مسلم ما شیعیان در عصر غیبت امام زمان(ع) بستر سازی برای نزدیک شدن ظهور و درخواست تعجیل در قیام آن حضرت از خداوند متعال است.

حجت الاسلام لرستانی معرفت نسبت به حضرت ولی عصر(عج)، تمسک به ریسمان ولایت اهل بیت(ع)، شناخت عظمت و مقام آن حضرت و دعا برای فرج امام زمان(ع) را از دیگر ویژگیهای منتظران عنوان کرد./9459/302/ب3

ارسال نظرات