۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۶۶۶۶۴
قائم‌ مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

میزان نارضایتی از بحث درمان ایثارگران و جانبازان بالا است

قائم‌ مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نارضایتی برای رسیدگی به بحث درمان ایثارگران و جانبازان بالا است و به همین منظور باید برای این موضوع فکری کرد.
سردار انصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین انصاری قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز(یک‌شنبه 21آذر) در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر ایثارگر کشور که در مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید برگزار شد، با اشاره به اینکه آمار شهدای امروز ما نشانگر این است که درب شهادت هنوز به روی جوانان ما باز است اظهار داشت: تا به امروز یک هزار شهید مدافع حرم به آمار این شهدا اضافه شده است، از این رو ما باید یک برنامه دقیق برای آینده بنیاد شهید بریزیم.

وی ادامه داد: با توجه به این تعداد شهدا بنیاد شهید نیاز دارد با یک کار مدون جوابگوی نیازهای آینده بنیاد باشد، به همین منظور کار پژوهشی بسیار تاثیرگذار است، کار پژوهشی باید به شکلی پیوسته رخ دهد تا بتواند راه را مشخص کند.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: نارضایتی برای رسیدگی به بحث درمان ایثارگران و جانبازان بالا است و به همین منظور باید برای این موضوع فکری کرد، البته باید گفت که یک سازمان باید از نظر پژوهشی دارای بهره‌وری باشد، یک سازمان بدون نظام پژوهشی نمی‌تواند موفق باشد.

انصاری با بیان اینکه بنیاد شهید به دنبال ایجاد یک مرکز مطالعات است یادآور شد: وجود یک مرکز مطالعات برای بنیاد شهید می‌تواند از نابودی نظام پژوهش جلوگیری کند، در یک سازمان پژوهشی باید به دنبال استعدادهای پژوهشگر بود و با شناسایی آنها به تربیت این نیروها پرداخت، البته این کار طی دوره‌های آموزشی انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: برای توسعه پژوهش الزاماتی وجود دارد که می‌توان به جلوگیری از هدر رفتن سرمایه‌های اجتماعی و ایجاد ساز و کار مناسب، ایجاد استراتژی و هدف مشخص، ایجاد یک ساختار و نهاد مناسب برای ترویج فرهنگ، ایجاد برنامه پژوهشی منظم و کنترل شده و در اختیار داشتن منابع و اعتبارات لازم اشاره کرد.

در ادامه این مراسم از 75 پژوهشگر و کارکنانی که رزومه کاری و آثار پژوهشی برتر ارائه دادند تجلیل به عمل آمد، آثار ارسالی شامل مقالات پژوهشی، فارسی و لاتین در سه سطح منطقه‌ای، ملی و استانی بود، جوایز در سه بخش پژوهش برتر، پژوهشگران برتر، کارکنان نمونه به برگزیدگان اهدا شد.

در قسمت پژوهشگر نخبه شاهد و ایثارگر برتر، از نقدعلی علوی‌فر، علی شماعی، محسن گلریز، جابر مهدی‌ نیا افرا، علی شهابی، صابر صفار، حسن آزما، احمد فیاض‌بخش و اسحاق عامری سیاهویی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همچنین در بخش پژوهشگران برتر درون‌سازمانی از مهدی معصومی، غلامرضا اطمینان، زهرا نظریان، غلامرضا طائبی، شهریار خاطری، علی گرجی، طوبی غضنفری، بتول موسوی، مصطفی علامی، اعظم نوفرستی و جعفر بیاتی تجلیل شد./202/816/ب1

ارسال نظرات