۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۶۶۶۶۷
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

تربیت طلبه انقلابی مهم ترین هدف حوزه های علمیه است

مدیر حوزه های علميه لرستان مهم ترین هدف حوزه های علمیه را تربیت طلبه انقلابی عنوان کرد و گفت: این طلاب باید به رسالت خویش در حوزه که همان تحصیل، تبلیغ و تهذیب است توجه داشته باشند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: هدف اصلی و خطیر حوزه های علمیه تربیت و پرورش نیروهای انقلاب است.

وی با اشاره به وظیفه طلاب در عرصه تحصیل و تبلیغ افزود: مبلغان باید همواره به امر تحصیل، تهذیب و تبلیغ توجه ویژه داشته باشند و نگذارند هیچ یک از این موارد سبب غفلت از دیگری شود.

حجت الاسلام میناپور تصریح کرد: مهم ترین ویژگی یک طلبه انقلابی تعهد، تخصص، تواضع، عزت نفس، انقلابی بودن، تبعیت پذیری از ولایت فقیه و پایبندی به  ارزشهای انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان حفظ و حراست از دستاوردها و ارزشهای انقلاب را از دیگر وظایف طلاب عنوان کرد و گفت: طلاب با ورود به عرصه تبلیغ با با بصیرت افزایی و آگاهی سازی آحاد مردم در این عرصه گام بردارند.

وی مجهز بودن به علم روز را از دیگر ضروریاتی دانست که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد و افزود: طلاب برای نقش آفرینی در جامعه و در عرصه تبلیغ نباید فقط به کتب درسی اکتفا کنند بلکه باید اطلاعات و علم خویش را گسترش دهند.

ترویج ارزشهای اسلامی لازمه مقابله با هجمه های فرهنگی است

حجت الاسلام میناپور تبليغ و ترویج ارزشهای اسلام و انقلاب را وظیفه و رسالت خطیر طلاب بیان کرد و اظهار داشت: ترویج و تبیین این ارزشها موجب افزایش معنویت و خنثی کردن هجمه های فرهنگی در جامعه می شود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت تبلیغی طلاب در جامعه ادامه داد: با بالا بردن سطح توانایی طلاب باید در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی بهره مند شد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه به گسترش فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: فعالیت تبلیغی مبلغان در این عرصه باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از آسیبهای فضای مجازی خاطرنشان کرد: فعالیت به موقع و اثرگذار طلاب در این فضا و در سایه بصیرت افزایی برای نسل جوان سبب کاهش آسیبهای اجتماعی می شود./302/9459/ب1

ارسال نظرات